וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה בערב הסעודית: על תינוקות ללבוש בורקה

איש דת סעודי קרא להורים לעטות על פעוטות בורקה - המכסה את כל הראש עד הרגליים. לדבריו, דבר זה ימנע עבירות של מעשים מגונים נגד פעוטות. דבריו עוררו התנגדות: "פוגע בדת"

התבטאות שנויה במחלוקת של איש דת סעודי מעוררת סערה: שייח' עבדולה דאוד קרא להורים לבנות פעוטות לכסותן בבורקה – לבוש המכסה את כל הראש עד הרגליים – כשהוא מצטט דיווחים על עבירות של מעשים מגונים בתינוקות. בראיון לערוץ סעודי הדגיש דאוד כי לבישת הבורקה תגן על התינוקות החפות מפשע.

הריאיון, שככל הנראה התקיים לפני כחצי שנה, זכה לאחרונה לתהודה רבה ברשתות חברתיות ולגינויים מאזרחי ערב הסעודית. חלקם דרשו מהשייח' לחזור בו כיוון שפסיקתו מבזה את האיסלם ופוגעת בזכויות הפרט. שייח' מוחמד ג'זלאנה, שופט לשעבר במדינה, אמר לרשת אל-ערביה כי הפסיקה משמיצה את האיסלם והשריעה וכי היא פוגעת בתדמית הדת.

ג'זלאנה הפציר באנשי ערב הסעודית להתעלם מהפתווה הבלתי חוקית והסביר כי יש רגולציה מיוחדת של רשויות המדינה כדי לנהל צווים דתיים ולמנות את הזכאים להנפקתם. עוד סיפר כי הוא חש עצב רב כשהוא נתקל במשפחות אשר מסתובבות עם תינוקות העטופות בבורקה, דבר שכינה "לא הוגן כלפי הילדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully