וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחקור חשד להסתה נגד קצינים בצה"ל

16.1.2013 / 13:36

בעקבות פניית הפרקליט הצבאי הראשי, הורתה פרקליטות המדינה למשטרה לחקור הפצת תמונות ושמות של חיילים, בהם סא"ל, שהיו מעורבים לכאורה באירוע בו נהרג מפגין פלסטיני

פרקליטות המדינה הורתה אתמול (שלישי) למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בחשד להסתה בעקבות פרסומים בגנותם של חיילים וקצינים בצה"ל, בהם קצין בדרגת סא"ל, ברשת האינטרנט ובמיוחד בפייסבוק. הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף דני עפרוני, פנה באחרונה למשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים וביקש ממנו לפתוח בחקירה, לאחר שבשבועות האחרונים הגיעו לידיעת צה"ל תלונות על מסע הסתה שהתנהל ברשת האינטרנט נגד מג"ד בצה"ל וקצינים בכירים נוספים, על רקע מעורבותם, לכאורה, בפעילות מבצעית אשר במהלכה נהרג פלסטיני בהפגנה בנבי סלאח לפני כשנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תמונת הסא"ל שהופצה בפייסבוק/מערכת וואלה, צילום מסך

באותה הפגנה ירה חייל צה"ל רימון גז מטווח קצר לעבר של מוסטפא תמימי שהשתתף בהפגנה אלימה בכפר. תמימי, שנטל חלק באלימות כלפי כוחות צה"ל, נפצע קשה והועבר לטיפול בבית החולים בילינסון ומת למחרת מפצעיו. המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה, אך טרם הוחלט האם להגיש כתב אישום או לסגור את התיק.

פנייה נוספת: לחקור סרטונים של פעילי ימין הקוראים לסירוב פקודה

באחרונה התקבל דיווח בצה"ל על תמונות וטקסטים שהופצו בפייסבוק תוך שימוש בשמות ותמונות של החיילים והקצינים, ביניהם מג"ד בדרגת סא"ל. נוסף על כך, נכתבו במרומז איומים על חייהם ובני משפחותיהם. אף חומרת העניין, נמתחה ביקורת על המשטרה הצבאית שבחלוף שנה לא סיימה את החקירה שהוגדרה על ידי גורמים רשמיים בצה"ל כ"מורכבת מאוד". בתגובה, פנה הפצ"ר ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה. גם תנועת "אם תרצו" פנתה ליועץ וביקשה לחקור גם את הפצת תמונתה ושמה של לוחמת מג"ב שירתה למוות בנער פלסטיני במחסום בחודש שעבר.

פרקליטות המדינה ציינה בתגובתה לפניית הפצ"ר כי היא רואה בחומרה רבה את התקיפה האישית נגד חיילי ומפקדי צה"ל, תוך האשמתם, בעקבות פעילות מבצעית בה היו לכאורה מעורבים במהלך שירותם. עוד צוין כי "אין להסכים למצב בו יש ניסיון להחליף את מערכת החקירה הצבאית". כמו כן, נטען כי רדיפה אישית מעין זו עלולה אף לסכן את ביטחונם האישי של אותם חיילים שפרטיהם מתפרסמים. הפרקליט הצבאי הראשי פנה בתחילת השבוע גם למשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד ארגון אשר הפיץ סרטונים בו נצפים פעילי ימין במדים הקוראים לסרב פקודה ומסיתים לפעול לשיבוש פינוי יישובים מתוך הצבא אף תוך פגיעה בחפים מפשע.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully