וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הציבור רוצה את שטייניץ באוצר, ואת לבני כשרת חוץ

לפי סקר מכון דחף בראשות מינה צמח, רק 29% רוצים לראות את שלי יחימוביץ' כשרת אוצר, לעומת 41% שמעדיפים את השר המכהן. הליכוד עדיין תקוע על 33 מנדטים, העבודה על 17

למרות מעמדו במפלגה והביקורת על המדיניות החברתית של ממשלת נתניהו – שר האוצר, יובל שטייניץ, הוא המועמד המועדף להמשיך בתפקידו גם בקדנציה הבאה – כך עולה מסקר של מכון דחף בראשות ד"ר מינה צמח, שפורסם הערב (שלישי) בערוץ 2. לפי הסקר, 41% מהציבור מעדיפים את שטייניץ כשר האוצר בממשלה הבאה, בעוד שרק 29% מעדיפים את מי שחרטה על דגלה את שינוי המדיניות החברתית-כלכלית – יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ'.

כל הכותרות, הפרשנויות והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ', יובל שטייניץ, ציפי לבני בוועידת כלכליסט דצמבר 2012. יותם רונן
את לבני/יותם רונן

לעומת זאת, בכל הנוגע לתחום המדיני, ישראל רוצה שינוי: 58% מהציבור היו רוצים לראות את יו"ר התנועה, ציפי לבני, כשרת החוץ הבאה, בעוד ש-33% מעדיפים את השר לשעבר ליברמן בתפקיד. באשר לשר הביטחון, 49% מהציבור היו רוצים לראות את שר הביטחון, אהוד ברק, ממשיך בתפקידו, 27% היו רוצים לראות את השר משה בוגי יעלון עובר לקריה, ועשרה אחוזים היו רוצים לראות בתפקיד את אביגדור ליברמן.

הליכוד-ביתנו 33, העבודה 17, בנט 13

הסקר גם בדק את חלוקת המנדטים, אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום. עם זאת, התוצאות היו דומות לסקר דומה שערך המכון ביום שישי עבור "ידיעות אחרונות". על פי הסקר, הרשימה המאוחדת של הליכוד-ביתנו זוכה ל-33 מנדטים, בעוד שמפלגת העבודה זוכה ל-17 מנדטים. הבית היהודי בראשות בנט זוכה לפי הסקר ל-13 מנדטים. שלוש רשימות אחרות זוכות ל-11 מנדטים כל אחת: ש"ס בראשות אריה דרעי ואלי ישי, התנועה בראשות ציפי לבני, ויש עתיד בראשות יאיר לפיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

יתר המנדטים מתחלקים בין המפלגות הבאות: יהדות התורה עם שישה מנדטים, מרצ שעולה לחמישה מנדטים, חד"ש שזוכה לארבעה מנדטים, רע"ם-תע"ל – ארבעה מנדטים, בל"ד – שלושה מנדטים, ומפלגת הימין עוצמה לישראל עוברת את אחוז החסימה וזוכה לשני מנדטים. חלוקת הגושים נותרת בעינה - גוש הימין-חרדים זוכה ל-65 מנדטים, וגוש השמאל-מרכז-ערבים זוכה ל-55 מנדטים בלבד. בסקר השתתפו 800 נשאלים, וטעות הדגימה מוערכת ב-3.7 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully