וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח שפיתה כבאים למותם כתב: "אני אוהב להרוג"

25.12.2012 / 19:33

ב-1981 היכה למוות וויליאם ספנגלר את סבתו בפטיש, ואמש הצית את ביתו בניו יורק, והמתין במארב. כשהגיעו הכבאים, ירה בשניים מהם ופצע אחרים. המשטרה חוששת שרצח גם את אחותו

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

הרוצח שפיתה שני כבאים למותם בניו יורק הותיר אחריו פתק מודפס, בו פירט את שאיפתו לשרוף את כל שכונת מגוריו, מכיוון שזה מה שהוא "אוהב לעשות - להרוג אנשים". המשטרה בעיר וובסטר שבמערב מדינת ניו יורק עדיין מנסה לאתר את אחותו של הרוצח וויליאם ספנגלר, שאתמול (שני) הצית את ביתו, הסתתר במארב סמוך, וירה למוות בשני הכבאים הראשונים שהגיעו למקום, וגובר החשש לחייה. שוטר ושני כבאים נוספים נפצעו מהירי, והם עדיין מאושפזים במצב קשה. הרוצח התאבד ככל הנראה בירייה לראשו. לפי כמה דיווחים, בביתם המשותף של שני האחים אותרו שיירי גופה חרוכה, ונעשים מאמצים לגלות אם מדובר באחותו הגדולה של הרוצח, שריל.

ספנגלר, בן 62, היה אסיר משוחרר, שריצה מאסר ממושך אחרי שהורשע בשנת 1981 ברצח סבתו, אותה היכה למוות בפטיש. הוא שוחרר מבית הכלא בשנת 1998 והיה נתון לפיקוח של קצין מבחן עד 2006. המשטרה מעריכה כי הוא צלף בשוטרים "ממארב בעמדה גבוהה, כנראה באסם סמוך לביתו". מחקירה ראשונה עולה כי הוא התחמש בשלושה רובים לפחות, ודובר המשטרה מסר כי לא ברור כיצד ספנגלר השיג את כלי הנשק, שכן עברו הפלילי אמור למנוע ממנו מלרכוש אותם באופן חוקי.

הדיון הציבורי על כלי הנשק בארה"ב מעלה הילוך // פרשנות

שריפה בניו יורק, שהוצתה על ידי אדם שהמתין לכבאים ורצח אותם. 24 בדצמבר 2012. רויטרס
הבית שהוצת בניו יורק, אתמול. הכבאים הראשונים שהגיעו התקבלו ביריות/רויטרס

הנרצחים הם מייקל צ'יאפריני, קצין במשטרה שהתנדב בשירותי הכיבוי, והכבאי תומס קצ'וווסקה. שוטר נוסף, ג'ון ריטר, שהגיע למקום מחוץ לשעות העבודה כדי לסייע בפעולות הכיבוי, נורה גם הוא, וככל הנראה נפצע קשה.

בעקבות פרץ היריות לעבר הכבאים, עוכבה פעילות הכיבוי, והלהבות שפרצו מן הבית הבוער התפשטו לבתים הסמוכים, ובשל כך פונו כמה מתושביהם, אך ככל הנראה איש מהם לא נפגע. לפחות שלושה בתים נשרפו ושתי מכוניות ניזוקו. מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, תיאר אתמול את המקרה כ"ירי מזעזע" וכ"מעשה חסר היגיון של אלימות". לדבריו, "כבאים מתנדבים ושוטרים נפצעו ושניים נלקחו מאתנו כשהוזעקו שוב למלא אחר חובתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully