וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטן של צ'אווס חזר: "אם אפרוש, הצביעו לסגני"

9.12.2012 / 11:03

נשיא ונצואלה המריא לקובה לניתוח נוסף עקב גילוי תאים סרטניים בגופו. "הכאב משמעותי", אמר. נוכח מצבו, מינה לראשונה יורש: "אם ייבצר ממני לכהן, הצביעו לניקולס מדורו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, שב היום (ראשון) לקובה לטיפול נוסף במחלת הסרטן ממנה הוא סובל – זאת לאחר שבגופו התגלתה התפשטות של תאים ממאירים. צ'אווס בן ה-58, אשר ככל הנראה מכיר בכך שההידרדרות במצבו עשויה לאלץ אותו לפרוש, הודיע נוכח מצבו הבריאותי כי הוא ממנה לעצמו "יורש" שימלא את מקומו במידת הצורך.

צ'אווס קרא לתומכיו להצביע עבור סגנו בן ה-50, ניקולס מדורו, במידה והנסיבות יחייבו לערוך בחירות במדינה. "הוא מהפכן אמיתי, אדם עם ניסיון נרחב על אף גילו הצעיר, בעל מסירות אמיתית ויכולת לעבוד קשה", שיבח צ'אווס את יורשו. "במידה וייבצר ממני להתמודד בבחירות נוספות לנשיאות, עליכם לבחור בניקולס מדורו".

לפני חודשיים: צ'אווס נבחר לכהונה רביעית

לדברי צ'אווס, "זה הכרחי, זה חיוני לחלוטין, שאני אעבור התערבות כירורגית". כמו כן, הוסיף כי "אם ירצה האל, כפי שקרה במקרים הקודמים, נצא מזה כמנצחים. אני מאמין בכך באופן מוחלט". בעקבות ההודעה, רבים בוונצואלה ביקשו להביע את את תמיכתם בנשיא צ'אווס והשתתפו בעצרות הזדהות בערים שונות ברחבי המדינה.

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס וסגנו ניקולס מדורו, דצמבר 2012. רויטרס
"הוא מהפכן אמיתי". צ'אווס והיורש מדורו/רויטרס

בשבועות האחרונים הועלו השערות רבות באשר למצבו הבריאותי של צ'אווס, שנעדר מהזירה הציבורית לתקופה ארוכה של כשלושה שבועות. ביום שישי הוא שב לוונצואלה לאחר סדרת בדיקות רפואיות, בהן התגלו הממצאים המדאיגים שהובילו להחלטתו לעזוב שוב את המדינה לצורך הניתוח.

לדבריו של צ'אווס, רופאיו המליצו לו לערוך את הניתוח מיד לאחר הבדיקות – אולם הוא התעקש לשוב לוונצואלה על מנת להתייעץ עם ממשלתו. "החלטתי לבוא על אף שמדובר במאמץ – כי אם לומר את האמת, הכאב שאני חווה הוא משמעותי", אמר. מאז חודש יוני 2011, נותח צ'אווס בקובה שלוש פעמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully