וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים בש"ס: "ברור שדרעי צריך לעמוד בראש"

3.12.2012 / 3:40

בכנס שנערך אמש בחיפה לא הסתירו הפעילים את שמחתם על שובו של דרעי לצמרת המפלגה. בין היתר, בלטו גם פעילים מהמגזר הערבי. דרעי אף פנה אליהם ואמר: "ש"ס תדאג לכם"

בש"ס מחממים מנועים לקראת הבחירות הקרובות: על רקע המאבק על סדר המקומות בצמרת הרשימה, כ-700 פעילים גדשו אמש (ראשון) את האולם במרכז הקונגרסים בחיפה כדי לשמוע את ההנהגה המשולשת של ש"ס - אריה דרעי, השר אלי ישי והשר אריאל אטיאס - וכדי להתניע את המערכת לקראת הבחירות. לקראת השעה היעודה החלו לזרום הפעילים לאזור האולם. ההתלהבות מתחילת הפעילות נראתה היטב בעיניהם. בשיחה עם וואלה! חדשות הביעו הפעילים שמחה גדולה על תחילת הפעילות ועל חזרתו של דרעי להנהגת התנועה. הצעירים מביניהם אף לא התביישו להגיד שברור להם שדרעי הוא שצריך לעמוד בראש התנועה לקראת הבחירות.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

בכירי מפלגת ש"ס התכנסו בחיפה. שלומי גבאי
ישי, דרעי ואטיאס בכנס הבחירות בחיפה, אמש/שלומי גבאי

"דרעי הוא ספרדי אמיתי, הוא יודע לדאוג לכולנו", אמר אחד הבחורים הצעירים שהגיעו למקום. בתוך האולם נראו מסכים עם סיסמת הבחירות "ביחד למערכה על ש"ס חזקה". ברמקולים התנגן בקולי קולות זמריר, שככל הנראה ילווה את התנועה עד הבחירות – "צו שמונה ש"ס".

בין הפעילים הרבים ניתן היה לזהות כ-20 פעילים ללא כיפה על ראשם. לאחר חילופי דברים קצרים, התברר כי מדובר בפעילים מהמגזר הערבי. מוחמד מכפר מנדא סיפר כי הוא ממשיך בדרכו של אביו ויצביע גם הפעם לש"ס. "אבא שלי הצביע לש"ס ואנחנו אחריו. אני בעד אריה דרעי. הוא עוזר ודואג לכולם". פעיל אחר טען כי רק דרעי גילה עניין בבעיותיהם ופתר אותן במהירות.

בכירי מפלגת ש"ס התכנסו בחיפה. שלומי גבאי
פעילי ש"ס בכנס הבחירות, אמש/שלומי גבאי

דרעי, ישי ואטיאס נכנסים לאולם, וכולם נעמדים על הרגליים. הסינגל ברקע, וכולם מריעים לשלושה. חלק מהפעילים אומרים שזה מתחיל להזכיר את הניצוץ וההתלהבות מימים עברו. ראשון הדוברים הוא שר הפנים, אלי ישי. "תנועת ש"ס יוצאת מאוחדת ומלוכדת תחת הנהגת מר"ן. ש"ס היא מפלגה לכל עם ישראל ואנו מכירים את העבודה, אבל חשוב לזכור שהזמן קצר והמלאכה מרובה". אחריו עולה השר אטיאס לומר דברים, וגם הוא מנסה לעורר את הפעילים, במיוחד בנושא האחדות. "מר"ן רוצה שנהיה מאוחדים", מדגיש אטיאס.

בכירי מפלגת ש"ס התכנסו בחיפה. שלומי גבאי
פעילות ש"ס בכנס הבחירות, אמש/שלומי גבאי

אחרון הדוברים הוא אריה דרעי, וללא ספק נראה שרבים מהפעילים שמחים לראותו. מספר דקות שרים הפעילים לכבודו וצועקים את שמו. בתחילת דבריו נוגע דרעי בשני הדגלים הצפויים ללוות את קמפיין המפלגה עד הבחירות. "המסר הראשון הוא שעם ישראל, לצערנו הרב, מחולק לשני עמים - אלו שיש להם ואלו שאין להם", פתח דרעי, והוסיף: "ש"ס מייצגת את אלו שאין להם, רק ש"ס מייצגת אותם. אנחנו הגענו מהמקומות וזה בוער בנו בעצמות". בהמשך מציג דרעי את המסר השני: "הדגל השני הוא התורה, אנחנו לא רוצים שהשבת תימחק ממדינת ישראל, אנחנו רוצים שהכשרות תישמר בכל המוסדות, שילדי ישראל ידעו תורה. עם שני הדגלים הללו נגיע לבחירות".

בדבריו נגע דרעי גם בנושא האחדות בהנהגת המפלגה. "המכנה המשותף של כל מערכת הבחירות הזו בכל המפלגות היא מי יעמוד בראש", אמר דרעי. "בש"ס יצאנו לפני חודשיים בבשורה, לא המקומות חשובים, לא התפקידים חשובים. הצלחנו להקים מטות, ולמרות שיש כאלה שיכולים להיות ממורמרים, אני אומר לכם שאנחנו לא עושים חשבון. יצאנו למערכה, קיבלנו צו שמונה וכולם נרתמים". דרעי אף התייחס לפעילים מהמגזר הערבי וקיבל אותם בברכה. "תגידו לחברים שלכם שמצביעים למפלגות הערביות. הם דואגים לכם? הם דואגים לרשות הפלסטינית. ש"ס היא הבית שלכם, ש"ס תדאג לכם".

בעקבות דבריו של אחד הרבנים בכנס, התייחס דרעי למספר המנדטים הצפוי למפלגה. "הליכוד ביתנו תהיה מפלגה יותר גדולה, אבל ש"ס תהיה המפלגה השנייה בגודלה, לשם אנחנו רוצים להגיע. בבחירות הקרובות ש"ס תקבל 21 מנדטים, לשם אנחנו רוצים להגיע".

הכנס הסתיים לאחר שהפעילים נקראו לדגל וקיבלו הנחיות. ביציאה מהכנס הביעו הפעילים שביעות רצון ואמרו שהם שמחים שהמפלגה התעוררה ושמתחילה הפעילות. לגבי השאלה מי יהיה מספר אחת, הם עונים בקול אחיד: "מר"ן במקום הראשון והוא יקבע מה יהיה סדר הרשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully