וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה מעל אשדוד: מה היה החפץ שנשרף בשמיים?

28.11.2012 / 12:46

תושבים חזו בחפץ שעלה מהקרקע, נשרף והותיר אחריו שובל עשן מעל אזור מאוכלס בעיר. עד ראייה: "רגילים ליירוטים, זה היה משהו שונה". בצה"ל בודקים את נסיבות האירוע המוזר

כשבוע לאחר תום מבצע "עמוד ענן" ועמוד ענן נצפה היום (רביעי) בשמי העיר אשדוד שספגה אש ירי רקטות בלתי פוסק במהלך המבצע בעזה. סמוך לשעה 11:00 הבחינו תושבים רבים בגוף זר שהמריא מהקרקע מאזור קו החוף והוא ריחף מספר שניות באוויר מעל אזור מאוכלס ליד מחלף אשדוד וגן יבנה. במשרד הביטחון ובדובר צה"ל לא הכירו את דיווח האזרחים על המקרה, אך התחייבו לבדוק את התעלומה. גם בעיריית אשדוד לא הכירו את פרטי המקרה.

דניאל לוי, שחלף במקום סיפר לוואלה! חדשות כי היה מראה מוזר בשמיים. "אנחנו כבר רגילים ליירוטים ושיגורים של רקטות אבל זה היה משהו אחר לגמרי", סיפר לוי, "זה המריא למעלה, נעצר לרגע, התפוצץ ואז נוצרה סוג של אבוקה שמזכירה פצצת תאורה. החפץ האיר עם אור מנצנץ יותר מדקה וכבה. לאחר מכן הוא השאיר אחריו שובל של עשן. לא ברור מה זה היה", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
העצם בשמי אשדוד, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

בחודש יוני השנה אירע מקרה דומה, בצפון הארץ, כאשר מאות תושבים באזור חזו באור בוהק מופיע בשמיים שניתן היה לצפות בו מרמת הגולן ועד לטבעון שליד חיפה. אזרחים נוספים סיפרו כי המראה החריג נראה גם במרכז הארץ ובדרום. על פי אחת ההערכות, מקור האור הבלתי מזוהה בניסוי טיל בליסטי רוסי ששוגר בדרום המדינה. משרד ההגנה הרוסי הודיע כי כוחותיו ביצעו ניסוי בטיל "טופול" מאזור אסטרחן, אך טען כי הניסוי עבר בהצלחה והטיל פגע במטרה במדויק. ההערכה אחרת דיברה על כך שדובר אז בתופעה אסטרונומית נדירה, שמקורה כמאה קילומטרים מעל פני הקרקע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully