וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלחימה בעזה תימשך כל זמן שחמאס ממשיך לירות"

טל שלו וניר יהב

19.11.2012 / 11:27

בירושלים מאשרים כי מתקיימים מגעים להפסקת אש בתיווך מצרים, אולם ישראל מסכימה להפסקת אש רק לאחר שחמאס ינצור הירי. חשש: "הלחימה פוגעת בלגיטימציה שהעניק המערב"

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שליח הקוורטט, טוני בלייר, הגיע הבוקר (שני) לירושלים כחלק מהמאמץ הבינלאומי לקרב בין עמדות ישראל וחמאס, ולהביא לרגיעה זמנית. בהמשך היום יגיע גם שר החוץ הגרמני, גידו ווסטרוולה, שינסה לתרום את מעורבות גרמניה בניסיונות להביא להפסקת אש. בירושלים מאשרים בשלב זה כי מתקיימים מגעים מול מצרים, אך מדגישים כל העת כי מבצע "עמוד ענן" נמשך כל עוד אין הפסקת ירי מצד החמאס. במקביל, גם היום ימשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחות מדיניות עם מנהיגי העולם.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות

אחרי לילה שקט: הבוקר נפתח במטח לנגב המערבי
9 הרוגים הלילה בעזה; "הפסקת אש - לא בימים הקרובים"
אמש: מטח לאשדוד וקריית מלאכי; רקטה ראשונה לאילת
שר החוץ הצרפתי: טיעוני ישראל "לא רלוונטיים"

תמונות שר הביטחון אהוד ברק, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלשכת רה"מ בקריה, תל אביב, אוקטובר 2012. משרד הביטחון
המגעים נמשכים, וכמוהם גם המבצע הצבאי. נתניהו וברק/משרד הביטחון

מנגד, בחמאס ממשיכים להציב את אותם התנאים להפסקת האש. גורם בכיר בלשכה המדינית של הארגון אמר הבוקר לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, כי דרישת חמאס לגיבוש הפסקת אש כוללת הפסקת הירי הישראלי, הפסקת החיסולים והסרת המצור על עזה. "אנו צריכים לקבל גם ערבויות בינלאמיות ומצריות להפסקת האש", הוסיף. גורם בכיר בג'יהאד האיסלמי הוסיף כי ארגונו מעוניין בהפסקת אש.

ישראל, מצדה, דורשת הפסקת אש דו-שלבית שתיפתח בהפסקת הירי מצד החמאס והארגונים הנוספים בעזה, בתמורה להפסקת תקיפות צה"ל ברצועה, ורק בהמשך תסכים למשא ומתן להסדר ארוך טווח שיכיל התחייבויות ברורות להפסקת אש, לרבות לוחות זמנים וערבויות בינלאומיות.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

"התקיפות האחרונות בעזה פוגעות בהסברה"

"קודם כל שייפסק הירי, אחר כך נדבר על כל השאר", אמר אתמול נתניהו לשר החוץ הצרפתי, לורן פביוס. פביוס סיים אתמול ביקור בזק בן יממה בירושלים ורמאללה, ובסיומו קרא לסיים בדחיפות את הלחימה, אך קיבל את התנאי הישראלי להפסקת אש דו-שלבית ואמר כי "קודם כל נשיג הפסקת אש, ואחר כך נחפש ערבויות בינלאומיות על מנת לקדם פיתרונות לטווח הארוך". פביוס ימסור היום לשרי החוץ האירופיים את התרשמותו מהמצב בכינוס החודשי של השרים בבריסל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ הצרפתי לורן פאביוס בירושלים, נובמבר 2012. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"קודם הפסקת אש". נתניהו ופביוס/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במשרד החוץ מעריכים כי התמיכה הבינלאומית הרחבה למבצע החלה להישחק, לפחות מבחינת דעת הקהל במדינות שונות בעולם. תקיפות צה"ל בעזה גבו אתמול מחיר כבד בחיי אזרחים, ותמונות הגופות עיטרו את שערי העיתונים ברחבי העולם. "האירועים אתמול בהחלט פוגעים בהישגים ההסברתיים והמדיניים עד כה, הלגיטימציה הבינלאומית תלויה בהתנהלות צה"ל. כל עוד הפגנו איפוק, הנושא לא תפס את כותרות העיתונים אבל ברגע שמתחילות לצאת תמונות של תינוקות מעזה, החבל המתוח נמתח עוד יותר וההסברה הטובה בדרכה להיגמר", אמר גורם מדיני בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות.

פלסטינים בעזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. AP
התמונות שפורסמו בכלי התקשורת לא סייעו ללגיטימציה הישראלית/AP

במגעים הדיפלומטיים מעורבות כל העת ארצות הברית, רוסיה, צרפת, גרמניה ובריטניה, שמצדן מפעילות לחץ על מצרים, טורקיה וקטאר, כדי להניען להביא להפסקת אש מצד חמאס. במקביל, נמשך הלחץ על ישראל שלא להסלים את המבצע ולא לצאת לפעולה קרקעית שתגבה מחיר כבד ועשויה לגרור מדינות נוספות לתוך העימות. ביום שלישי בערב ינחת בישראל מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, לאחר ביקור דומה בקהיר, ובמערב רואים בביקורו של באן מועד מכונן כדי לדעת לאן הולכים הדברים מכאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully