וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ביקורו ההיסטורי בישראל: הרמטכ"ל הרוסי הודח

9.11.2012 / 19:02

גנרל ניקולאי מקארוב אמור היה להגיע ארצה ולדון עם בכירים במערכת הביטחון על מכירת מערכות ההגנה הרוסיות מפני טילים לאירן. אלא שאתמול הודיע לו הנשיא פוטין: אתה מפוטר

גורם ביטחוני בכיר אישר היום (שישי) כי בשבוע הבא אמור היה להגיע לישראל הרמטכ"ל הרוסי המודח, גנרל ניקולאי מקארוב, לביקור היסטורי במערכת הביטחון, לראשונה מאז כינון היחסים בין שתי המדינות. הגורם ציין כי במערכת הביטחון ייחסו חשיבות רבה לביקור כשעל הפרק נושאים אסטרטגיים ומדיניים בהם מכירת מערכת ההגנה מפני טילים S300 לאירן.

הגורם הוסיף כי הביקור, שתואם עם בכירי הממשל האמריקני, בוטל בגלל ההדחה. היום הודיע הקרמלין כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, פיטר את גנרל מקארוב. אתמול הודח שר ההגנה הרוסי, אנטולי סרדיוקוב, אשר היה מעורב בשערוריית שחיתות. מחליפו של גנרל מקארוב יהיה גנרל ולרי גראסימוב.

שמעון פרס נפגש עם ולדימיר פוטין בקרמלין, רוסיה. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נפגשו אתמול במוסקבה. פרס ופוטין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש אתמול עם פוטין בקרמלין שבמוסקבה. בפגישה, שנמשכה כשלוש שעות, דנו השניים בפיתוח היחסים בין שתי המדינות וכן בגרעין האירני. בסיומה ציין פרס כי הפגישה הייתה ידידותית וגלוית לב. "הרושם שלי הוא שיושב כאן ידיד אמיתי של העם היהודי ושל עם ישראל. הוא בקיא ומבין את הסכנות שישנן, הוא נחרץ שלא תהיה אירן גרעינית", אמר פרס.

במהלך הפגישה העלה פרס את החששות הישראליים בנוגע למעורבותה של רוסיה בהתחמשות משטרו של בשאר אסד בסוריה, ובפרט בעסקת טילי ה-S-300, שצפויה להתרחש בראשית 2013. בסביבת הנשיא הדגישו כי "פוטין גילה הבנה לכל החששות הישראליים". כמו כן, שני המנהיגים דנו בפתרונות הפוליטיים המוצעים לחילופי המשטר בסוריה, ובין היתר בהצעה לפיה הליגה הערבית תיקח על עצמה את האחריות על חילופי המשטר הפוליטיים בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully