וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בארה"ב: חודשה מתקפת הסייבר מצד אירן

בכירים המעורבים בחקירת הטרור הקיברנטי בארה"ב אומרים כי קשה לעצור את ההאקרים האירניים מלהפיל אתרי בנקים אמריקאיים, למרות שהם מתריעים על כך מראש. "טהרן מממנת זאת"

האקרים אירניים חידשו השבוע את מתקפת הסייבר נגד אתרי בנקים אמריקאים – כך אמרו אתמול (רביעי) בכירים בארה"ב המעורבים בחקירת הטרור הקיברנטי ל"וול-סטריט ג'ורנל". על-פי הגורמים, האתרים שהתקיפו האירנים שייכים לבנקים Capital One Financial Corp ו-BB&T Corp. לטענתם, שיבוש פעילות האתרים משקפת את היכולות של ההאקרים האירניים - שלמרות שמודיעים על כוונותיהם מראש – ארה"ב לא מצליחה לעצור אותם.

עוד טענו הגורמים הבכירים כי מאחורי מתקפת הסייבר על אתרי בנקים אמריקאים וחברות אנרגיה במזרח התיכון עומדת ממשלת אירן, שאף מממנת זאת. באופן דומה, גורמים רשמיים בארצות הברית טענו ביום שבת כי ההאקרים שביצעו בחודשים האחרונים מתקפות סייבר נגד מוסדות פיננסיים אמריקאיים, וכן נגד חברות גז ונפט הפועלות במפרץ הפרסי – קשורים למשטר בטהרן. לדבריהם, המשטר בטהרן לקח חסות על ההאקרים, ככל הנראה בעקבות החרפת הסנקציות הכלכליות על אירן, שהובילה ארצות הברית בשל המשך מאמציה לפתח את תוכנית הגרעין שלה.

שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, טען בשבוע שעבר כי חברות אמריקאיות פרטיות הפועלות באזור המפרץ הפרסי נתונות למתקפות סייבר בהיקף חסר תקדים. בנאום שנשא בניו יורק, נמנע פנטה מלהצביע על אירן כאחראית לאותן מתקפות, אך רמז כי הממשל האמריקאי מסוגל לנטר פעילות מסוג זה, ולא יהסס לפעול במידת הצורך. "על תוקפים פוטנציאליים להבין כי יש לארצות הברית היכולת לאתר אותם ולבוא עמם חשבון על ניסיונותיהם לפגוע באמריקה", אמר השר האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully