וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירני הודה בתכנון ההתנקשות בשגריר סעודיה בארה"ב

מנסור ארבאבסיאר, תושב טקסס ממוצא אירני שנעצר בספטמבר שעבר בחשד שתכנן להתנקש בשגריר סעודיה בוושינגטון, הודה כי תכנן לפוצץ מסעדה בבירה שבה סעד השגריר אל ג'בייר

מנסור ארבאבסיאר, אזרח ארצות הברית ממוצא אירני, הודה אתמול (רביעי) בבית משפט פדרלי במנהטן כי תכנן יחד עם קבוצת חברי ארגון "עלית-קודס", המשתייך לצבא משמרות המהפכה של אירן, להתנקש בשגריר סעודיה בארצות הברית, עדאל אל ג'בייר – כך דיווחה אמש רשת CNN. על פי הדיווח, ארבאבסיאר, תושב טקסס בן 57 שנעצר בספטמבר 2011 בשדה התעופה JFK בניו יורק, הודה כי פנה לסוכן סמוי של הרשות האמריקאית למלחמה בסמים במכסיקו וביקש ממנו לפוצץ מסעדה בוושינגטון, בעת שהשגריר הסעודי שוהה בה.
הסוכן העביר את המידע שבידיו לידי חוקרי הבולשת האמריקאית.

הבטיח לסוכן משימות נוספות

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, ארבאבסיאר ושותפו למזימה, גולם שקור, אזרח אירן הקשור לארגון "עלית-קודס", שילמו לסוכן מקדמה בסך 100 אלף דולרים עבור ביצוע המשימה. ארבאבסיאר אמר לסוכן, שזוהה על ידי הרשויות בשם הקוד CS-1, כי לאחר ההתנקשות בשגריר הסעודי, הוא יקבל ממנו משימות התנקשות נוספות. פסיכיאטר שהעיד מטעם התביעה הכללית נגד ארבאבסיאר כתב בחוות דעת שהוגשה לבית המשפט כי ארבאבסיאר לא סובל מבעיות נפשיות. בית המשפט יגזור את עונשו בחודש ינואר.

בעקבות חשיפת חוליית הטרור הממשל האמריקאי הביע זעם על אירן, שלטענת האמריקאים עמד מאחורי תכנון ההתנקשות. בתגובה לפרסומים על כתבי האישום שהוגשו נגד השניים הכחיש המשטר בטהרן בתוקף ההאשמות שהופנו נגדו. "הרפובליקה האיסלמית האירנית דוחה מכל וכל את ההאשמות שמפנה כלפיה ארצות הברית, על פיהן זממה אירן להתנקש בשגריר הסעודי בוושינגטון והן מפוברקות", נאמר זמן קצר לאחר חשיפת המזימה ב-2011 בערוץ הטלוויזיה האירני בשפה האנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully