וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "הטעינו את פקחי סבא"א כדי לשמור על הגרעין"

ניר יהב

20.9.2012 / 11:16

ראש הארגון לאנרגיה אטומית באירן הודה בעיתון "אל-חיאת" כי "לפעמים אין ברירה אלא להטעות גורמי ביון זרים". בנוסף, האשים את הביון הבריטי בשיתוף פעולה בחיסול מדענים

ראש הארגון לאנרגיה אטומית באירן, פריידון עבאסי, הודה היום (חמישי) בראיון לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי ארצו נקטה בשיטות של הטעיית פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, והכל במטרה לשמור על תכנית הגרעין.

"לעיתים מסרנו מידע מוטעה על מנת להגן על מתקני הגרעין שלנו", אמר עבאסי, המכהן גם כסגן נשיא אירן. "לפעמים אין ברירה אלא להטעות גורמי ביון זרים. לעיתים אנו מראים חולשה שאנו לא סובלים ממנה, לעיתים אנו מראים עוצמה שאין לנו. אחר כך הדבר ניכר לכל במשא ומתן שאנו מנהלים עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

עבאסי תקף את סבא"א על כך שהיא "מתייחסת אלינו כגורם שכבר הורשע ועליו להוכיח שהוא חף מפשע. יש גורמים שמאשימים אותנו וסבא"א מנסה להוכיח את ההאשמות הללו, בדיוק כפי שהיה עם משטרו של סדאם חוסיין בעירק. הם מעוניינים במסגרת משפטית כדי לבודד את אירן ולהגביר את הסנקציות עליה".

"מדענים שחוסלו הוזמנו לתשאול בביון הבריטי"

עבאסי האשים עוד את הביון הבריטי (MI6) בשיתוף פעולה עם סבא"א בכל הנוגע למידע על חיסול מדעני הגרעין האירנים: "סבא"א טוענת שהיא השיגה מידע ממנגנוני מודיעין ששייכים למדינות החברות בארגון. אנחנו עוקבים כבר שבע שנים אחרי הפעילות של מנגנון הביון הבריטי שאסף מידע על אנשים שחוסלו על ידי סוכנים של המודיעין הציוני. חלק מהמידע שהועבר לסוכנות יש קשר לאותם אירועים, ואלו שחוסלו אף זומנו לתשאול בסוכנות".

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
פיצוץ מסתורי גרם לניתוק אספקת החשמל. המתקן בפורדו/רויטרס

ביום שני האחרון הודה עבאסי כי פיצוץ מסתורי שאירע לפני כחודש במתקן להעשרת אורניום בפורדו שליד קום גרם להפסקת אספקת החשמל למקום. עבאסי סירב למסור פרטים נוספים אודות הנזק שנגרם כתוצאה מהפיצוץ והאם הוא תוקן עד היום.

בדיון הרבעוני של המועצה, שדן בין היתר בתכנית הגרעין של אירן, העריך עבאסי כי "טרוריסטים ופושעים בינלאומיים הסתננו לשורות תכנית הגרעין של אירן והם אחראים" לניסיון החבלה בתוכנית הגרעין. הוא גם הביע פליאה כיצד זמן קצר לאחר הפיצוץ ביקשו פקחי סבא"א לבקר באתר, ורמז על קשר אפשרי בין שני הדברים. יצוין, כי אירן מאשימה זה שנים כי במסווה של פיקוח על תכנית הגרעין שלה, משתפת סבא"א פעולה עם קהילות הביון במערב כדי לאסוף מידע ולפגוע בתוכנית הגרעין שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully