וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: קו אדום ברור לאירן יקטין הסיכוי לסכסוך

3.9.2012 / 19:54

ראש הממשלה שב וקורא לקהילה הבינלאומית לגלות נחישות בסוגיית הגרעין האירני שהוא "האיום הגדול ביותר". במקביל, שר הביטחון ברק מבהיר: "אם נידרש למבחן העשייה - נפעל"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן דוד

על רקע המחלוקות בין ישראל לארצות הברית באשר לתקיפה ישראלית נגד מתקני הגרעין של אירן, שב וקרא היום (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקהילה הבינלאומית לגלות נחישות בנושא. "המשטר האירני דוהר קדימה בתכנית הגרעין שלו משום שאינו רואה קו אדום ברור מהקהילה הבינלאומית, והוא אינו רואה את ההחלטיות והנחישות ההכרחיות מצד הקהילה הבינלאומית", אמר נתניהו באירוע עם קבוצת "Heroes to heroes", המפגישה בין פצועי מלחמה אמריקאים וישראלים.

נתניהו הבהיר כי "ככל שההחלטיות תהיה חזקה יותר והקו האדום ברור יותר, כך יקטן הסיכוי שיהיה לנו סכסוך". ראש הממשלה פנה למשתתפים ואמר: "אתם לוחמי החירות הגדולים ביותר. אנחנו חולקים את אותן חוויות, מגנים על אותם ערכים ועומדים בפני אותם איומים, וכרגע האיום הגדול ביותר שכולנו מתמודדים איתו הוא תכניותיה של אירן לפתח נשק גרעיני".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם קבוצת , ספטמבר 2012Heroes To Heroes. לשכת העיתונות הממשלתית
"המשטר האירני דוהר קדימה בתכנית הגרעין שלו". נתניהו, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

בטקס פרס ביטחון ישראל שהתקיים הערב בבית הנשיא, התייחס גם שר הביטחון, אהוד ברק, לאיומים האחרונים. "ישראל נדרשת בעת הזו לקור רוח, שיקול דעת, אחריות ונכונות לקבל החלטות אם יהיה צורך בכך", אמר ברק. "אנו עוקבים אחרי ההתפתחויות ואם אכן נידרש למבחן העשייה – נפעל". עוד אמר ברק כי "מערכת היירוט הרב-שכבתית היא כלי חשוב מעין כמוהו מול האיומים שאנו עומדים בפניהם כעת. אסור לתת לשום מחסום תקציבי או ביורוקרטי לעצור את הפרויקט הזה".

נשיא המדינה, שמעון פרס, שהשתתף גם הוא בטקס פרס ביטחון ישראל, אמר כי "השקעה בביטחון היא השקעה במדע ובטכנולוגיה הישראלית". לדבריו, "זו לא רק השקעה בביטחון, זו גם השקעה אזרחית פר-אקסלנס. כנשיא המדינה, אני אומר גם עכשיו לאויבנו: זנחו את דרך הטרור והמלחמה. ישראל מסוגלת להדוף כל איום, בין אם הוא בא מרחוק או מקרוב. אני מציע לאויבנו לא לטעות לגבי יכולתנו, הגלויות והסמויות".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully