וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג גנב הרכב בתל אביב: "שמעתי צרחות אימה"

30.8.2012 / 21:01

שכניו של השוטר שירה למוות בפלסטיני שעל פי החשד ניסה לגנוב רכב בשכונת מגוריו מעידים כי שמעו צעקות ואז קול ירי. "שמעתי את הפצוע צועק שהוא מאבד דם", סיפר אחד השכנים

צילום: דניאל בוק עריכה:טל רזניק קריינות: אביב אברמוביץ

שביל הדם שמוביל מהחניה בבית ברחוב מרק בתל אביב, שבה נורה הלילה (חמישי) גנב רכב פלסטיני, אל הנקודה ברחוב בה התמוטט ומת, נותר עדות אילמת לדרמה שהתרחשה הלילה. שכניו של השוטר שירה בו למוות מעידים גם כן על מה שאירע. "שמעתי צרחות אימה. בחיים לא שמעתי כאלה צעקות", סיפר מיכאל בן אבנר, שוטר לשעבר המתגורר סמוך למקום הירי, שטייל עם כלביו, כשלפתע שמע מה שקרה. "הגעתי למקום, ושמעתי שהוא אומר לשוטרים 'יריתי בו'", סיפר בן אבנר, שהגיע בצהריים לזירת הירי, ובחן את נתיב הזירה. "רואים שהוא ברח, ואם כן - אין סכנת חיים מידית, אלא אם כן הוא איים עליו קודם עם הסכין", אמר.

"השוטר הוא שוטר מעולה. אני מכיר אותו אישית. הוא חבר שלי הרבה שנים. מהיכרותי אתו, אני מאמין שהוא פעל לפי החוק", אמר בן אבנר, וסיפר כי הוא מחזיק אצבעות לשוטר היורה ומקווה שיתברר שהיה ירי מוצדק. "מח"ש מחלקה קשוחה, הם מתייחסים לשוטרים כמו אל עבריינים. אני מתפלל שהכול יהיה בסדר", אמר.

שוטר הרג פלסטיני החשוד בגניבת רכב, תל אביב, אוגוסט 2012. דרור עינב
"רואים שהוא ברח, ואם כן - אין סכנת חיים מידית". זירת הירי, הלילה/דרור עינב

צעיר הלומד בישיבה סמוכה למקום הירי העיד במשטרה על התקרית. צעיר אחר מהישיבה, שהייתה כמעט ריקה הלילה, סיפר ששמע רעש וניגש לחלון לראות מה קורה. "שמעתי רעש ונבהלתי, זה היה רעש מפחיד. שמעתי מישהו צועק 'גנב' 'גנב'. לפני שהגעתי לחלון, שמעתי קול ירייה ושמעתי את הפצוע צועק שהוא מאבד דם. ראיתי שהוא מבצע תנועות של הקאה ואחרי זה הוא נפל על הראש", סיפר.

בישיבה גם ידעו לספר כי בתקופה האחרונה מתרבים מקרי הגניבות והפריצות באזור. שכן אחר אמר כי הדבר גורם ל"תחושה לא טובה. אין לנו ביטחון".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

השוטר נחקר ושוחרר ללא תנאים

השוטר היורה נחקר במהלך הלילה על ידי חוקרי היחידה לחקירות שוטרים, והנשק שלו נלקח לצורכי חקירה. בסיום החקירה, הוא שוחרר ללא תנאים. הוא אינו מושעה מתפקידו, והוא רשאי לחזור לעבודתו.

עו"ד אורן בועז, המייצג את השוטר, מסר כי מרשו היה במרדף אחרי חבורת גנבי רכב, שפרצו קודם לכן לבית, וככל הנראה גנבו את מפתחות הרכב. "ההרוג ברח מהמקום כשהוא מחזיק בידיו סכין. השוטר רץ אחריו ובהמשך המרדף נוצר ביניהם עימות, במהלכו גנב הרכב הסתער על השוטר", תיאר עורך הדין את האירועים. "אז נורתה ירייה וגנב הרכב נפצע. לגבי נסיבות האירוע, היות שהוא נמצא בחקירת מח"ש, לא אוכל להתייחס לפרטים. מרשי נחקר ובתום חקירתו שוחרר ללא תנאים".

הפלסטיני, בן 33 ששהה בישראל באופן לא חוקי, נורה בצווארו על ידי השוטר שלא היה בתפקיד, לאחר שעל פי החשד ניסה לגנוב רכב ואיים על השוטר בסכין. "השוטר נחשב שוטר מעולה שביצע את עבודתו כנדרש. לצערנו האירוע הסתיים במותו של האדם. מדובר באירוע שבו החשודים מתפרצים לדירה, גונבים את המפתחות וגונבים את הרכב. אני מגבה את כל השוטרים שלי, אך נמתין לתוצאות חקירת מח"ש", אמר מפקד מרחב ירקון, תת-ניצב יורם אוחיון, בעקבות התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully