וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי: הרמטכ"ל נואם בטקס סיום קורס פיקוד ומטה

8.8.2012 / 18:28

רב-אלוף בני גנץ עשוי להתייחס בטקס בגלילות למתקפת הטרור המשולבת שביצעו מחבלים בראשית השבוע, אשר השתלטו על משוריין מצרי וחדרו איתו לשטח ישראל, ואולי גם לתקיפה באירן

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, נושא הערב (רביעי) דברים בטקס סיום קורס בבית הספר לפיקוד ומטה בגלילות. גנץ עשוי להתייחס למתקפת הטרור המשולבת שנרשמה בגבול ישראל-מצרים-עזה בראשית השבוע, במסגרתה תקפו מחבלים עמדת משטרה ברפיח המצרית, הרגו 16 שוטרים מצרים, השתלטו על כלי רכב משוריין, וחדרו עמו לשטח ישראל. כוח צה"ל שהוזעק למקום הצליח לנטרל אותם מבלי לגרום לנפגעים לכוחותינו.

LIVE

גנץ עשוי להתייחס בדבריו גם לפרשת הכאת לוחם חטיבת "כפיר" בידי לוחמים ותיקים ממנו. אתמול הודיעה התביעה הצבאית לבית הדין הצבאי כי בקרוב תגיש כתבי אישום נגד שבעה חיילים בפרשת הכאת הלוחמים בחטיבת כפיר. במקביל, החליט בית הדין הצבאי להאריך את מעצרם של שלושה לוחמים עד ליום ראשון, ושל ארבעה לוחמים נוספים עד ליום חמישי. מחר יובאו שלושה לוחמים אחרים לדיון בהארכת מעצרם, וגם נגדם צפויה התביעה להגיש כתבי אישום. מוקדם יותר נחקר במצ"ח מפקד החטיבה, אלוף-משנה אודי בן-מוחה, ומסר את גרסתו בפרשת התקיפה של לוחם גדוד נחשון, סער מזרחי, על ידי חבריו לפלוגה.

"הדרג המדיני מקשיב לדעתי"

בשבוע שעבר נרשמה סערה תקשורתית, בעקבות פרסום "ידיעות אחרונות" כי גנץ, כמו יתר הצמרת הביטחונית בישראל, מתנגד לפעולה צבאית באירן לתקיפת מתקני הגרעין שלה. גנץ עצמו אמר בבוקר הפרסום כי "כמפקד צה"ל וכרמטכ"ל, הדרג המדיני מצפה ממני שאומר לו את כל מה שאני חושב. אני עושה את זה, והם מקשיבים", והוסיף: "את מה שאנחנו חושבים נאמר לדרג המדיני, ונעשה את מה שיורו לנו". לדבריו, "אף אחד מהפרסומים המדוברים לא נאמר ממני או מטעמי, ואני לא עוסק בפרסומים הללו".

ראש הממשלה הגיב בחריפות לפרסומים, בשורת ראיונות שהעניק למהדורות החדשות בטלוויזיה. "הדיון הזה (על תקיפה צבאית באירן) מתקיים אבל לא פה, הוא מתקיים כמה מטרים מכאן, מעבר לדלת הזאת, בחדר הקבינט. זה המקום הראוי לקיים את הדיון הזה. מתקיימים שם דיונים ושומעים את כל הדעות", אמר נתניהו בראיון לערוץ 10. "בדמוקרטיה הישראלית, בכל דמוקרטיה, מי שקובע זה הדרג המדיני, מי שמבצע זה הדרג הצבאי, כך זה היה וכך זה גם יהיה. ואני אומר לך, אני עוד לא קיבלתי עוד החלטה".

בדבריו הזכיר נתניהו כי ב-1981 החליט ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, להפציץ את הכור הגרעיני בעירק, בניגוד לעמדת ראש המוסד וראש אמ"ן, "אבל הדרג המדיני קיבל את ההחלטה כי יש לו את הראייה הכוללת ועליו רובצת האחריות העליונה, זה נכון גם היום. ההחלטה הזאת תתקבל, ככל שתתקבל, היא החלטה של הדרג המדיני ואני לפחות חושב שההתחמשות של איראן בנשק גרעיני של אייתוללות ששואף, שמצהיר שבכוונתו להשמיד אותנו, אני חושב שהדבר הזה צריך למנוע אותו וכך אנחנו נעשה, אני לא אתן לזה לקרות".

לקריאה נוספת
גנץ על אירן: ”הדרג המדיני רוצה בדעתי ומקשיב לה”

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully