וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע: צעדי התיישבות בקיבוצים סמוך לגדר

רמי שני

8.8.2012 / 0:47

משפחה אחת כבר נקלטה בקיבוץ כרם שלום ואחת נוספת תגיע בסוף השבוע. בקיבוץ מעריכים כי עוד כ-30 תושבים יצטרפו בשנתיים הקרובות ומציינים: התגובה שלנו היא בחיזוק הקיבוצים

בעקבות הפיגוע בתחילת השבוע סמוך לכרם שלום הוחלט בתנועה הקיבוצית ללמוד מהמתנחלים ביהודה ושומרון המבצעים צעדי התיישבות במקומות בהם אירעו פיגועים, והם החלו בפעולות להגדלת מספר התושבים ביישובים הצמודים לגדר. במסגרת הצעדים, הגיעה אתמול (שלישי) משפחה חדשה לכרם שלום, ולקראת סוף השבוע צפויה להגיע משפחה נוספת.

"הרשימות שלנו כוללות עשרות משפחות שמבקשות להיקלט בקיבוצי אזור עוטף עזה", סיפר איציק שפרן, ראש המטה לצמיחה דמוגרפית בתנועה הקיבוצית. "לצערנו, מספר המקומות הוא מוגבל מאוד, בשל מחסור בבתי מגורים". אילן רגב, רכז המשק של כרם שלום ציין כי משפחה נוספת צפויה להיקלט בקיבוץ וכן שני רווקים. "הבעיה שלנו כרגע היא בעיקר חדרי ביטחון לבתי מגורים. יש ברחבי המשק לפחות 15 מבנים שמיועדים למגורים, אולם אין בסמיכות אליהם חדרי ביטחון".

יומיים אחרי הפיגוע: החיים בדרום חוזרים למסלולם. שי מכלוף
"פועלים להחיש את קליטת התושבים החדשים בקיבוצים סמוך לגדר". הגדר שניזוקה בפיגוע/שי מכלוף

ההחלטה על חיזוק הישובים באזור, התקבלה הבוקר בסיור שערכו ראשי התנועה בקיבוץ ובאזור שבו התרחש ניסיון החדירה. בעיית חדרי הביטחון הוצגה למזכ"ל התנועה, זאב שור, אליו נלווה יועץ שר הביטחון להתיישבות, איתן ברושי. "הביורוקרטיה להצבת חדרי הביטחון אינה פשוטה" הסביר רגב. "בשלב הזה אנחנו פועלים בכל דרך אפשרית, כדי להחיש את הצבת המבנים ולאפשר קליטת תושבים חדשים". על פי תכנית קליטה של הקיבוץ, יצטרפו אל 44 החברים המתגוררים בקיבוץ כיום עוד כ-30 תושבים במהלך השנתיים הקרובות.

"תגובות הכוחות לניסיון הפיגוע הייתה ללא דופי"

מרבית המבקשים להיקלט הנם למעשה בני הקיבוצים שעזבו במהלך השנים ועתה הם מבקשים לחזור אל הקהילות שבהן גדלו. מדובר בעיקר על שכבת הקיבוצים הוותיקה באזור עוטף עזה אולם בתנועה אומרים, כי יש רבים המבקשים להגיע ולחזק דווקא את הקיבוצים הצעירים, כמו חולית וסופה. יצוין כי כרם שלום הוקם בסוף שנות ה-60' של המאה שעברה. במהלך הזמן שחלף עבר הקיבוץ גלגולים ותהליכים שונים, עד שלפני מספר שנים נקלט בו גרעין משפחות שנועד להציבו מחדש כישוב עצמאי.

"תגובת כוחות הביטחון לניסיון הפיגוע הייתה ללא דופי", אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, זאב שור. "התגובה שלנו לפיגוע היא אזרחית - חיזוק קיבוצי הגדר, שעומדים לאורך השנים בגבורה מול מציאות ביטחונית לא פשוטה, תוך שהם מקיימים שגרת חיים קהילתית ויצרנית יוצאת דופן מרשימה. מגורים ב'עוטף עזה' הם חלוציות וציונות מודל 2012. הגדלת מספר החברים בקיבוץ תורמת לחוסן החברתי והכלכלי של היישוב, ואת זה אנו פועלים ליישם". להערכת אנשי מטה הצמיחה הדמוגרפית של התנועה, במהלך השנה יקלטו עוד כמאה משפחות בקיבוצים באזור עוטף עזה.

לקריאה נוספת:
יומיים אחרי הפיגוע: בדרום חוזרים לשגרה
שלב אחר שלב: כך סוכלה חדירת המחבלים ממצרים
בשל הפיגוע: "מטוסי קרב ומסוקים מצריים פועלים בסיני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully