וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקוריות או פרובוקציה? פשקווילים לגיוס במאה שערים

26.7.2012 / 0:24

במטרה "לעודד שיח" מחד, או "ניסיון להשיג הון פוליטי" מאידך, תלו פעילי תנועת הימין "אם תרצו" פשקווילים בשכונות חרדיות בבירה, שקראו לחרדים להתגייס. "נייצר הידברות"

באדיבות תנועת "אם תרצו" , עריכה: גדי וינסטוק

פעילי תנועת הימין "אם תרצו" תלוי הלילה (חמישי) ברחבי ירושלים פשקווילים הקוראים לחרדים לקחת אחריות על עם ישראל ולהתגייס לצבא. הפשקווילים נתלו באזור לשכת הגיוס בעיר ובשכונת מאה שערים. לאחר שהספיקו הפעילים לתלות כמה פשקוולים, החלו להתגודד סביבם עשות פעילים. במהלך ההתגודדות ניגש אחד מתושבי השכונה, פתח את תא המטען ברכב הפעילים, לקח את ערמת הפשקוולים ונמלט לאחת הסמטאות בשכונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בתנועת "אם תרצו" אמרו כי תושבי מאה שערים הוכיחו שיש להם יכולות מבצעיות אשר בבוא היום יוכלו לשמש גם את צה"ל; יו"ר התנועה, רונן שובל, אמר כי "אנו פונים לציבור החרדי בגישה חיובית ומתוך רצון כן לייצר הדברות שתוביל לשיתוף פעולה. אנו מפצירים בציבור החרדי לגלות אחריות לכלל ולהיות שותף מלא גם בקיומו הפיזי של עם ישראל והמדינה, לצד קיומו הרוחני".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

"רק חיפשנו דרך להידברות"

ברחוב החרדי סערו הרוחות, ונשמעו לא מעט קולות שדיברו על פרובוקציה – להגיע באישון לילה ולהדביק פשקוולים בלב מאה שערים שקוראים לגיוס. עמית ברק, דובר "אם תרצו", אמר: "רק חיפשנו דרך להידברות עם הרחוב החרדי, ולא בצינורות המקובלים. חשבנו שתליית פשקוולים היא צורת תקשורת מקובלת אצלם. לא מדובר בתוכן מקניט אלא בכוונות חיוביות. המטרה היא ליצור שיח בתוך המגזר החרדי ומתוך זה לדבר עם חבר'ה צעירים בגיל מקביל לשלנו וליצור הדברות".

הרב צבי איזנשטיין, מבכירי העדה החרדית, אמר לוואלה! חדשות: "חבל מאד שתנועת 'אם תרצו' מנסה בכוח להשיג הון פוליטי על ידי פרובוקציה והצקה לציבור החרדי. מעשיהם לא מקרבים, ומביאים לפילוג גדול יותר ושיסוע בעם. הבורות החילונית מעוררת רחמים, האם הם מעלים בדעתם שפעולות מהסוג הזה יביאו לפתרון ולגיוס בחורי הישיבה? אצלנו זה 'יהרג ובל יעבור'. אף בחור ישיבה בודד לא יתגייס לצבא ובוודאי שלא בעקבות פלייארים של תנועות כאלו ואחרות".

  • עוד באותו נושא:
  • אם תרצו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully