וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין שכח תכניות מבצעיות ברכב שנגנב, ולא ייכלא

25.7.2012 / 16:52

קצין באוגדת עזה הותיר ברכבו תכניות מבצעיות ומסמכים בדרגת "סודי ביותר". הרכב והחומרים נגנבו, אך אותרו על ידי המשטרה. בית המשפט שלח את הקצין ל-21 ימי עבודות שירות

בית הדין הצבאי בפיקוד דרום גזר בראשית השבוע עונש של 21 ימים של עבודות שירות ומאסר על תנאי על קצין מאוגדת עזה, שהותיר תכניות מבצעיות למלחמה של אוגדת עזה ברכבו הצבאי, שנגנב ואותר לאחר מצוד משטרתי. מכתב האישום שהוגש נגדו בבית הדין עולה כי הקצין החנה את רכבו הצבאי בבית עלמין אזרחי באזור העיר מודיעין, והותיר במושב הקדמי קלסר עב-כרס ובו עשרות מסמכים מסווגים שהגיעו אליו במסגרת תפקידו, בהם מסמכים בסיווג "סודי ביותר".

בין היתר, כלל הקלסר עזרים, מפות, פקודות, מצגות ומידע רב בתחום פעילות הביטחון השוטף שחלקו כולל תכניות אופרטיביות הכוללות חלוקת סדרי כוחות, פרישת כוחות בשטח, מועדי אימונים, תרגילים ומפות שעליהן צוינו אמצעי לחימה. בתום האזכרה בה השתתף הקצין, חזר אל החנייה וגילה שרכבו נגנב יחד עם הקלסר ובו המסמכים המסווגים. המידע הועבר במהירות למשטרת ישראל ולמשטרה הצבאית שפתחה בחקירת המקרה שהוגדר על ידי המפקדים כ"חמור ביותר".

המשטרה פתחה בחקירה במישור המודיעיני, והצליחה לאתר את גנב הרכב מערבית לטייבה. מדובר בבן מיעוטים מהעיר קלנסוואה, שהועבר לחקירה, במהלכה התברר כי לא עשה שימוש במסמכים ולא ידע מה מידת חשיבותם. הם הושבו במלואם לצה"ל.

הקצין זומן לחקירה במצ"ח, ושיתף פעולה עם חוקריו. הוא ציין כי מיהר לאזכרה של סבתו ולכן יצא במהרה מהרכב כשהוא משאיר את הקלסר על מושב הנהג, בניגוד לפקודות והנהלים. התובעת הצבאית, סרן דיאן טייכר, טענה במהלך הדיון כי התנהגותו של הקצין עלולה הייתה לפגוע בביטחון כוחות צה"ל אילו היו המסמכים מגיעים לידי גורמים עוינים. הקצין הודה בכתב האישום והביע חרטה על מעשיו. שופטת בית הדין הצבאי סא"ל מאיה גולדשמידט, החליטה להקל על הקצין וגרה עליו בתחילת השבוע 21 יום של עבודות שירות שירוצו בבסיס מחנה נתן שבבאר שבע ושני חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים.

לקריאה נוספת
מלחמה מודיעינית? צה”ל פתח בקמפיין לביטחון מידע
חקירת מצ”ח: קצין צה”ל חשוד בקבלת טובות הנאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully