וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשים לפני הבחירות: נשיא גאנה מת במפתיע בגיל 68

24.7.2012 / 21:22

מלשכתו של הנשיא ג'ון אטה מיילס לא נמסרה הסיבה למותו, אך אחד מעוזריו אמר כי הוא חזר לאחרונה מסדרת טיפולים בארצות הברית, וכי אתמול חלה החמרה במצבו

נשיא גאנה, ג'ון אטה מילס, מת היום (שלישי) בגיל 68 - כך נמסר בהודעה רשמית של לשכתו. "בלב כבד, אנו נאלצים להכריז על מותו הפתאומי ובטרם עת של נשיא הרפובליקה של גאנה", נכתב בהודעה. עוד נמסר כי מספר שעות לפני מותו חש הנשיא ברע, אולם לא נמסרה סיבה חד משמעית למותו.

מותו של מילס אירע חודשים ספורים בלבד לפני שהיה אמור להתמודד שוב בבחירות לנשיאות גאנה, יצואנית הקקאו השנייה בגודלה בעולם, הידועה הן בצמיחתה הכלכלית המרשימה בשנים האחרונות והן בהיותה דמוקרטיה יציבה בלב אזור רווי מלחמות.

נשיא גאנה לשעבר, ג'ון אטה מילס, נפגש עם ברק אובמה. מרץ 2012. סוזן וולש, AP
"מודל של דמוקרטיה". מילס בפגישה עם ברק אובמה, מרץ 2012/AP, סוזן וולש

אחד מעוזריו של הנשיא לשעבר אמר כי אתמול התלונן מילס על כאבים, וכי הוא מת היום אחר הצהריים עקב החמרה במצבו. לפני מספר שבועות בלבד שב מילס מסדרה של בדיקות רפואיות שנערכו לו בארצות הברית.

דוקטור ג'ון אטה מילס נולד ב-21 ביולי בשנת 1944 במרכז גאנה. הוא נשיאה השלישי של רפובליקת גאנה הרביעית מאז שנת 2009, וכיהן בעברו גם כסגן נשיא גאנה. במרץ האחרון נועד מילס עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ששיבח לאחר מכן את גאנה וכינה אותה "מודל של דמוקרטיה". עוד ציין אובמה כי "יש לפעמים נטייה להתמקד באתגרים הקיימים באפריקה – ובצדק, אך לדעתי חשוב להתמקד גם בחדשות הטובות שמגיעות מאפריקה, ואני חושב שגאנה ממשיכה להיות סיפור של חדשות טובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully