וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג האוויר: חם והביל - השיא בהמשך השבוע

על פי תחזית מזג האוויר, היום יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי, עם 44 מעלות באילת, 33 מעלות בירושלים ו-31 מעלות במישור החוף עם 65% לחות. ייתכנו הפרעות באספקת החשמל

גל החום הכבד שפוקד את אזורנו יגיע היום (ראשון) לשיא נוסף – אך לא אחרון, כאשר יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף. מחר צפויים לשרור תנאי מזג אוויר דומים כאשר יהיה חם מהרגיל, ובימים שלישי ורביעי תורגש הכבדה בעומס החום. באילת, ישרור החום הכבד ביותר עם 44 מעלות בשיא היום, בים המלח יורגשו 42 מעלות, כמו גם בכנרת ועמק הירדן, במישור החוף יורגשו 31 מעלות שילוו ב-65% לחות. בירושלים יורגשו 33 מעלות, בעמק יזרעאל 37, ובבאר שבע 38 מעלות חום.

בתוך כך, בחברת החשמל מזהירים כי עומס החום ממשיך לאיים על אספקת החשמל הסדירה: החברה הזהירה כי היום צפויה רזרבה נמוכה במיוחד של 400 מגוואט בצריכת החשמל – כ-3.5% מכושר הייצור. היום צריכת החשמל הגיעה ל-8700 מגוואט מתוך כושר ייצור של 10,000 מגוואט . לדברי החברה, צפוי ביקוש של כ-11,200 מגוואט – מתוך כושר ייצור של 11,600 מגוואט בלבד. בשל הביקוש הגבוה, ייתכנו הפסקות חשמל יזומות ברחבי הארץ, במטרה למנוע שיבושים באספקת החשמל. שיא הצריכה צפוי בשעות הצהריים.

מנגד, מסרה החברה כי הצריכה אתמול הייתה נמוכה יחסית לעומס החום שנמדד, כפי הנראה בשל אי פעילות צרכנים רבים בתעשייה. "הציבור נוהג באחריות ואנו מודים לו על כך", אמר מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, בהתייחסו לנתוני הצריכה הנמוכה יחסית שנרשמו גם בשעות הביקוש הגבוה ביום חמישי. גליקמן ביקש מהציבור לנהוג באופן דומה גם היום, על מנת "לסייע לנו לעבור את החום הכבד ללא הפסקות מאולצות". מחברת החשמל נמסר כי בשל עומס החום, יש להמשיך להסיט שימוש במכשירים בעלי צריכת החשמל הגבוהה לשעות הבוקר המוקדמות ושעות הערב המאוחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully