וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי מגרון זייפו מסמכים כדי למנוע הריסה?

יהושע בריינר

11.7.2012 / 19:23

לדברי יועצו של שר הביטחון לענייני התיישבות, המשטרה פתחה בחקירה לבדיקת אמינות המסמכים לפיהם המתנחלים רכשו כ-70% מאדמות המאחז. המתנחלים: "מנסים להציגנו כשודדים"

המשטרה חוקרת האם המסמכים שהציגו מתנחלים המתגוררים במגרון לפני כשבועיים, המאשרים כי רכשו כ-70% מאדמות המאחז מפלסטינים, זויפו או הושגו בדרכי מרמה - כך עולה מדברים שאמר אתמול (שלישי) עוזרו של שר הביטחון לענייני התיישבות, איתן ברושי, במהלך דיון באחת מוועדות הכנסת. החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגישה תנועת "שלום עכשיו" והיא מנוהלת, ככל הנראה, בידי היחידה הארצית לחקירות בינלאומית (יאחב"ל). עם זאת, יצוין כי עד כה לא נחקר איש מתושבי המאחז.

כזכור, המתנחלים עתרו לבג"ץ לפני כשבועיים ואף הציגו בפני נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, מסמכים לעיניו בלבד בהם, כך נטען, נמצאים כלל מסמכי הרכישה המעידים כי המתנחלים השלימו כדת וכדין את רכישת השטח. בעקבות כך דרשו המתנחלים למנוע את פינוי המבנים, שעל פי החלטה אחרת של בג"ץ אמורים להתפנות עד ה-1 באוגוסט.

המדינה אמורה הייתה להגיש את תשובתה לעתירה עד השבוע הבא, אלא שכעת - עם פתיחת החקירה - נראה כי המדינה תתקשה לתמוך בעמדת המתנחלים. יודגש, כי עד כה נמנעו תושבי מגרון מהצגת מסמכי הרכישה בפני כל גורם, למעט בית המשפט העליון, ואף סירבו להציגם בפני המנהל האזרחי בבקשתם לרשום את הקרקעות על שמם. לטענת המתנחלים, הדבר נועד למנוע מצב בו ידלוף שמם של בעלי הקרקע הקודמים, דבר שעלול להביא לפגיעה ממשית בביטחונם ובחייהם.

במגרון דוחים את הטענות לפיהן המסמכים זויפו או הושגו בדרכי מרמה. "ידוע כי חקירה במשטרת ישראל יכולה להיפתח בכל זמן וכלפי כל אדם ללא קשר לעובדות", אומר איתי חמו, מראשי המאחז. "'שלום עכשיו' ממשיכים בניסיונם העלוב להציג את אנשי ההתיישבות כשודדים. כבר ראינו מקרים שנפתחה חקירה כנגד אנשים מכובדים מאוד, חקירה שהסתיימה בקול ענות חלושה ואף בזיכוי. כך יהיה גם כאן". ביאחב"ל סירבו להתייחס לידיעה.

יצוין עוד, כי בעבר נפתחה חקירה דומה נגד תושבי מגרון לאחר שהמתנחלים הציגו טענות דומות, שהתבררו כפסולות. לבסוף נסגר תיק החקירה לאחר שהמשטרה לא הצליחה למצוא ראיות למעשים פליליים של המתנחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully