וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רותם: "עדיף ילדים גויים שנלחמים - מפרזיטים"

פנחס וולף

3.7.2012 / 18:19

בצל הסערה סביב ועדת פלסנר, התייחס חבר הכנסת דוד רותם גם לאפשרות של פרישת ישראל ביתנו מהקואליציה. "אני אחכה שהחרדים יפרשו, אחר כך קדימה ואז, אולי אני אפרוש"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מיכאל ברגמן)

מקצינות ההתבטאויות של חברי הכנסת, ערב הגשת המלצות ועדת פלסנר: "עדיף ילדים גויים שנלחמים על המדינה, מאשר פרזיטים שלא מוכנים לתרום למדינה כלום", כך אמר ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), שהיה נציג ישראל ביתנו בוועדת פלסנר, ופרש בשבוע שעבר לאחר החלטת ליברמן, בראיון לערוץ הכנסת שישודר מחר.

רותם שלל את האפשרות שקדימה תפרוש מהממשלה בעקבות משבר ועדת פלסנר, שבחנה חלופות לחוק טל, לטובת גיוס חרדים לצה"ל או לשירות אזרחי. בהתייחס לאפשרות הפרישה הוא אמר: "אני לא רוצה לפרוש מהממשלה כדי לאפשר לקדימה לקבל את התיקים שלי. אני אחכה שהחרדים יפרשו, אח"כ קדימה ואז, אולי אני אפרוש".

מה שהחל כמעין שיתוף פעולה בין קדימה לישראל ביתנו בנושא חיוב גיוס לחרדים והטלת סנקציות אישיות על המשתמטים, הסתיים בטונים צורמים בשבוע שעבר, כאשר בניגוד לעמדת רותם ולעמדת נציג הליכוד בוועדה ויו"ר הקואליציה זאב אלקין, הוועדה החליטה שלא להטיל סנקציות אישיות על ערביי ישראל שלא התגייסו לשירות אזרחי. הוועדה החליטה רק לכתוב באופן כללי בהמלצותיה כי הכוונה היא לשוויון בנטל לכל אזרחי ישראל, עם יעד גיוס של 6,000 ערבים באופן מידי.

נתניהו מתכנן: סנקציות אישיות לגיוס חרדים וערבים

אלקין ורותם הודיעו אז כי הם דורשים שוויון מוחלט בדרישות מהחרדים והדרישות מהערבים. עמדתם לא התקבלה, וישראל ביתנו ולאחר מכן גם הבית היהודי פרשו מהוועדה. סיום ביניים של הפרשה היה אתמול, כאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע על סיום תפקידה של הוועדה – מה שעורר משבר קואליציוני עם קדימה.

"אנחנו כפסע מלצאת, אלו לא איומי סרק. זאת המציאות, לא נוכל לחיות עם ניסיון זול ושקוף. אם זה משחק של 'מי ימצמץ ראשון', בואו נחכה להגשת ההמלצות", אמרו מקורבי מופז בנוגע לשלמות הקולאיציה.

"זאת סטירה לכל ציבור המשרתים שחשב שנתניהו רציני", הם הוסיפו. "הוא היה יכול להוביל מהלך בקנה מידה היסטורי. יש לו הזדמנות בלתי חוזרת לאחד את גוש המרכז כדי להוביל דברים, והוא הפך את זה לפארסה של החרדים. אנחנו אמרנו כל הזמן שכעומק ההתקדמות עומק השותפות, גם לדגל שהתחייבנו יחד להוביל. במי הוא תקע סכין - בקדימה או במשרתי המילואים? אבל הוא עוד יכול לחזור בו".

במקביל, לוואלה! חדשות נודע כי ראש הממשלה החל לגבש חוק משולב לשירות חרדים וערבים, הכולל סנקציות שוות לשתי האוכלוסיות. עדיין לא התגבשה ההחלטה עד איזה גיל הם יחויבו להתגייס, ואולם ככל הנראה יוטלו סנקציות, שמידת חומרתן לא ברורה, על אלו שיבחרו להשתמט.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
שמולי במאהל הפראיירים: "ניאבק כתף אל כתף"
מקורבי מופז: "נפרוש מהקואליציה, שרק ינסו אותנו"
נתניהו הודיע למופז: ועדת פלסנר לשוויון בנטל התפרקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully