וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בסוריה נמשכת שפיכות הדמים - 38 נהרגו מהלילה, חייל נהרג בהתהפכות ג'יפ בדרום רמת הגולן ומצעד הגאווה בתל אביב משך רבבות בני אדם. אלה היו כותרות השבת

במהלך סוף השבוע, נמשכה שפיכות הדמים ומעשי הטבח בסוריה. גורמי אופוזיציה במדינה דיווחו על 38 הרוגים בעימותים עם כוחות הביטחון ברחבי המדינה. 25 מהם נהרגו בהפגזות על שכונות מגורים בעיר דרעא. בחומס דיווחו גורמי אופוזיציה על הפגזות של חיל האוויר הסורי, עם נפגעים.

על אף ההידרדרות באחרונה במצב, רוסיה נותרה נחרצת בעמדתה שלא להתערב בנעשה במדינה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר לעיתונאים כי "רוסיה לא תתמוך בשימוש בכוח". עם זאת, הוא ציין כי ארצו לא תתנגד להדחתו של אסד, בתנאי שהעם הסורי יחליט על כך. "המצב בסוריה נעשה מדאיג יותר. נוצר הרושם שהיא נמצאת על הסף של מלחמת אזרחים", אמר לברוב, והוסיף: "אם הסורים יסכימו בנוגע לעזיבתו של אסד בינם לבין עצמם, אנו נשמח לתמוך בהחלטה שכזו, אולם אנו מאמינים שזה יהיה לא מקובל לכפות את התנאים לדיאלוג שכזה מבחוץ".

חייל נהרג מהתהפכות ג'יפ

ביום שישי נהרג חייל בדרום רמת הגולן בהתהפכות רכב סיור צבאי. בנוסף להרוג, טוראי דור ג'אן, בן 20 מראשון לציון, נפצעו בתאונה הקשה שלושה חיילים נוספים, מהם שניים היו לכודים תחילה בתוך הג'יפ. החייל ההרוג, שנפצע תחילה באורח אנוש, פונה מורדם ומונשם במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא סובל מפגיעות ראש וחזה, ומת מפצעיו בבית החולים. "בתקופה הקרובה היה אמור דור לסיים את התעסוקה המבצעית על הגבול ולחזור לאימונים במסגרת ההכשרה שלו כלוחם במערך המנתץ", סיפרו חבריו של דור ג'אן שנהרג בתאונה.

יש סיבה לעליזות - מצעד הגאווה משך רבבות

בתל אביב התקיים ביום שישי בצהריים מצעד הגאווה השנתי בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם. המצעד יצא מרחוב בוגרשוב, עבר ברחובות בן יהודה ואלנבי, והסתיים מספר שעות לאחר מכן בחוף גורדון, עם מסיבת חוף המונית. טרם תחילת הצעדה, התקיים בגן מאיר טקס פתיחה לאירועי הגאווה 2012, בו נאמו, בין היתר, ראש העיר, רון חולדאי, יו"ר האופוזיציה ומפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', ויו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון. גלאון קראה להתיר בישראל נישואים חד-מיניים. גלאון אמרה כי "כל עוד לא חוקקו בישראל את חוק יסוד השוויון, המאבק שלנו לא נגמר והכל תלוי על בלימה. לקהילה הגאה יש עוד דרך רבה לעשות עד להשגת שוויון זכויות מלא, ומרצ תוביל את המאבק הזה בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully