וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן לאדן חי בסגפנות - אבל שחט כבשים לאורחיו"

איימן אל זוואהירי, סגנו ויורשו של מנהיג "אל-קאעדה", סיפר בסרטונים שהועלו לרשת כדי בכל הונו השתמש בן-לאדן כי לממן את פעילות הטרור של ארגונו. "התנגד לשימוש בחשמל"

מנהיג "אל-קאעדה" שחוסל בשנה שעברה בפקיסטן, אוסמה בן לאדן, חי בסגפנות ניכרת כדי שיוכל לבזבז את כל הונו הרב על מימון פעולות טרור – כך לפחות טוען סגנו ויורשו בתפקיד, אימאן אל-זווהירי, בסרטונים שהעלה לרשת. בסרטי "ימים עם האימאם" אמר אל-זווהירי כי למרות שקימץ בהוצאות על עצמו, וחי בעיקר על לחם וירקות, הוא שמר לעצמו עדר של כבשים אותם נהג לשחוט כשאורחים הגיעו לבקר.

מומחים סבורים כי אל-זווהירי לא נהנה משליטה בלעדית בארגון הטרור כמו קודמו, ונראה כי הוא מנסה לשפר את מעמדו ב"אל-קאעדה" באמצעות המחשת קרבתו לקודמו בתפקיד, שזכה לכריזמה רבה ואמון רב בקרב פעילי הארגון.

אוסמה בן לאדן במקום מחבואו. AP
חי בסגפנות? אוסמה בן לאדן/AP

בן לאדן נולד למשפחה עשירה, אך סבל מצרות כלכליות לאחר שגורש מסודן ב-1996. עם זאת, זמן קצר לאחר מכן הוא הוציא 50 אלף דולרים כדי לממן את הפיגועים בשגרירות האמריקאיות בקניה ובטנזניה, זאת למרות שברשותו היו רק 55 אלף דולרים בסך הכל. באותם פיגועים, אגב, נהרגו 224 בני אדם. היה זה גם הונו האישי של בן-לאדן שמימן את מתקפת הטרור הרצחנית בארצות הברית ב-11 בספטמבר, בה נהרגו כמעט 3,000 בני אדם.

"חי על לחם וירקות"

"אם אתה נכנס לבית שלו, תמצא ריהוט פשוט", אמר אל-זווהירי בסרטון, "ואם היינו מוזמנים להיכנס, הוא היה מציע לנו את מה שהיה בביתו – לחם וירקות. עם זאת, הוא היה נדיב עם אורחיו, והיה שוחט עבורם כבשים. בשלב מסוים נעשו הביקורים תכופים, אז בן לאדן רכש עדר שלם של כבשים, שיהיו זמינות לבואם של אורחים". עוד הוא סיפר כי בן לאדן ביקש לעודד את המוג'הידין, "הלוחמים הקדושים", לחיות בצנעה וללא חשמל – אמצעי שהוא ראה בהם כמותרות. "המותרות היא האויב של הג'יהאד, ואם המוג'הידין יתרגלו לחיות בצנעה, הם ילמדו לסבול את עול הג'יהאד", ביקש אל-זווהירי לצטט את בן לאדן.

בשבוע שעבר נגזרו 33 שנות מאסר על רופא פקיסטני שהורשע כי סייע ל-CIA לאתר את בן לאדן. על פי הדיווחים, הוא הואשם בבגידה ובהרצת קמפיין חיסון מזויף שנטען כי סייע לכוחות האמריקאים לאתר את מנהיג ארגון הטרור.

לקריאה נוספת
סיפורו של הרופא מפקיסטן שסייע באיתור בן לאדן
”מכתבים מאבוטאבד”: מאות כתבי בן לאדן עלו לרשת
אובמה ציין בקאבול שנה לחיסול אוסמה בן לאדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully