וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך נוער: "שוטרים קראו לי אתיופי מטומטם"

קובי דוד

9.5.2012 / 18:48

מדריך העובד עם נערים ממוצא אתיופי התלונן כי במהלך פשיטה לחיפוש סמים, קיללו אותו בלשים מול חניכיו. "מניאק שמבקש תעודה", טען שקראו לו. במשטרה מכחישים: "הוא התגרה"

מדריך נוער, העובד מזה מספר שנים עם בני נוער מהקהילה האתיופית בחסות עיריית עפולה, נוהג לקיים אחת לשבוע פעילות חברתית עימם בשכונת עפולה עילית. אלא שאת הפעם האחרונה בה קיים את המפגש, הוא כנראה לא ישכח לעולם. לדברי המדריך, קצין בדרגת סרן במילואים, צוות הבילוש שביצע פשיטה לחיפוש סמים בסוף השבוע האחרון, נהגו באלימות מילולית קשה נגדו, וגרמו לו למבוכה גדולה מול עיניהם המשתאות של חניכיו.

צוות הבילוש, אשר נוהג לערוך פשיטות לאיתור סמים בשכונה המהווה מוקד בעייתי של ריבוי מקרים פלילים, החליט לבצע חיפוש אצל חבורת בני הנוער שהיתה יחד עם המדריך. השוטרים, שהגיעו בלבוש אזרחי, פנו אל המדריך ודרשו ממנו להזדהות. בתגובה הוא ביקש מהם להציג תעודת שוטר על פי חוק, מה שעורר את חמתם של הבלשים. לדברי המדריך, השטרים הגיבו בזלזול. "מי אתה לעזאזל שמבקש שנזדהה מולך עם תעודה", תיאר המדריך את הדברים שאמרו במכתב חריף שנשלח לראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, עם העתק לצמרת המשטרה במרחב הצפוני.

"שפת הגוף שלהם הייתה מאיימת"

לטענתו של המדריך, השיא של האירוע הגיע כאשר אחד השוטרים פתח במטר קללות כלפיו לעיני חניכיו. "אתה מניאק שמבקש תעודה, חוצפן, אתיופי מטומטם", תיאר המדריך את הדברים במכתבו והוסיף: "אני סיפרתי להם שאני עובד עירייה, אבל הם לא התייחסו לזה".

בכך לא הסתיים האירוע, וצוות הבילוש החל לערוך חיפוש על גופו של המדריך. כאשר לא מצאו דבר, ערכו הבלשים חיפוש גם ברכבו הפרטי. "החיפוש נעשה ללא צו, הם שברו את האביזרים האלקטרונים שהיו אצלי ברכב", סיפר. כדי לסיים את התקרית המביכה, החליט המדריך להתקשר לשוטרים העובדים מולו במסגרת תפקידו, כדי שיחלצו אותו מידי צוות הבילוש, וכך היה. בסוף השיחה צוות הבילוש עזב אותו לנפשו והמשיך בדרכו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסוף השיחה צוות הבילוש עזב אותו לנפשו והמשיך בדרכו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד החניכים שנכח במקום בעת האירוע סיפר כי "שפת הגוף שלהם הייתה מאיימת, המדריך אמר להם בפירוש שהוא פועל על פי חוק והראה להם את התעודה כעובד עירייה. הם לא היו מוכנים לשמוע לו. לצערי, הקהילה האתיופית הפכה ליעד למציאת סמים וגנבות, חבל מאוד שמתייחסים אלינו ככה".

בניגוד לדבריו של המדריך, במשטרה בחרו להציג תמונה מצב הסותרת את דבריו. "אנו מכחישים את הטענות מהיסוד". ציינו בתגובה במשטרה. "בפעילות למניעת עבירות ובדיקת חשודים פוטנציאלים, המתלונן החל לעורר פרובוקציות במקום בעקבות בדיקתו, כשעם סיומה שוחרר. השוטרים פעלו כנדרש ופעילות מסוג זה מבוצעת לשם הגנה על ביטחונו ורכושו של הציבור".

מעיריית עפולה נמסר בתגובה כי "ראש העירייה הזדעזע מאמור במכתבו של עובד הקהילה. הוא ביקש לזמן אליו את העובד והנערים. הדגיש כי יזמן אליו לפגישה את מפקד התחנה ומפקד המרחב. הקהילה האתיופית מורכבת מציבור יוצא דופן, ולא יתכן שציבור שלו ואחראי התורם, יחוש מאוים על-ידי המשטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully