וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטה ללוחמה בטרור: להימנע מביקורים בטוניסיה

טל שלו

3.5.2012 / 16:28

לקראת הילולת ל"ג בעומר בג'רבה חידד המטה את ההמלצה לישראלים לגבי ביקור במדינה האפריקאית. החשש הוא מפיגועי נקמה ביום השנה לחיסולו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן

המטה ללוחמה בטרור פירסם היום (חמישי) הודעה מיוחדת המחדדת את ההמלצה לישראלים להימנע מביקורים בטוניסיה, לקראת הגעת יהודים רבים להילולת ל"ג בעומר בג'רבה בשבוע הבא. בהודעה שפירסם המטה נמסר כי "לאור כוונות לביצוע פיגועים בטוניסיה כנגד יעדים ישראלים/יהודים, ובדגש על ריכוז הציבור הצפוי בעיר ג'רבה, לקראת הילולת ל"ג בעומר (9-10 למאי) והימים סביב לאירוע זה, מחדד המטה ללוחמה בטרור את המלצתו להימנע מביקור במדינה".

במטה הדגישו כי האיום במדינה הוא ברמה קונקרטי גבוה - השלישי מתוך ארבע דרגות החומרה של המטה, לאור כוונות לפיגועי נקמה ביום השנה לחיסולו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן.

מזה שנים רבות נוהגים להתקבץ מאות יוצאי האי ג'רבה ובני יהדות טוניסיה בהילולה המסורתית לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי בבית הכנסת "אל גריבה", הנחשב למקום הקדוש ביותר עבור הקהילה היהודית בעיר. בשנה שעברה הערימה ממשלת תוניסיה קשיים על קיום ההילולה, בעקבות המצב הביטחוני הלא יציב במדינה, שעברה הפיכה פוליטית בשנה שעברה.

האזהרה מפני נסיעה לטורקיה הושבה לרמתה הקודמת

שלשום הורידו במטה ללוחמה בטרור את מדרג האיום מפני נסיעה לטורקיה, והיא הושבה לרמה הקודמת, המוגדרת איום אפשרי מתמשך. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מבין ארבע רמות אפשרויות של אזהרת מסע למדינה השכנה.

באמצע חודש מרץ, פרסם המטה אזהרה בטווח מידיי מפני פיגוע מיידי בטורקיה נגד יעדים יהודים או ישראלים, מצד גורמים הקשורים באירן וחיזבאללה. זאת, ברקע חקירת הפיגועים שהיו בהודו, בתאילנד ובאזרייבג'ן בשבועות הקודמים.

השבוע בוצעה במטה הערכת מצב מחודשת, בשל הזמן שחלף מאז שפורסמה האזהרה הקודמת ובשל פעולות נוספות שבוצעו. גורם ביטחוני אמר כי בין היתר, גם בטורקיה ננקטו צעדים מקומיים, וכי "יש יסוד לקבוע שאין כוונות קונקרטיות בטווח הזמן המיידי לפגוע בישראלים וביהודים בטורקיה". הגורם הביטחוני הדגיש כי דרגת ההתרעה שבה כעת לאותה רמה כפי שהייתה ערב ההעלאה הקודמת.

נוסח האזהרה שנשאר בתוקף הוא כי "בטורקיה קיים איום מתמשך לפיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים. בהתאם, המלצת המטה ללוחמה בטרור היא להימנע מביקורים שאינם חיוניים בטורקיה, או לכל הפחות לנקוט אמצעי זהירות מיוחדים וערנות".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

לקריאה נוספת
האזהרה מפני נסיעה בטורקיה הושבה לרמתה הקודמת
"התרעה מיידית" לפיגוע נגד ישראלים בסיני
אחרי הפיגוע: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לתאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully