וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: יבוטל הפטור מתואר ראשון לסטודנטים בבר אילן

ענת שלו

1.5.2012 / 19:21

המל"ג דחתה את ערעור האוניברסיטה והורתה על סגירת המסלולים לתארים מתקדמים עבור סטודנטים ללא תואר ראשון, בהם המסלול אליו התקבל יאיר לפיד. "מכבדים את ההחלטה"

בעוד יאיר לפיד ממשיך לקדם את מפלגתו, "פרשת התארים" הגיעה לסיומה: המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) החליטה היום (שלישי) באופן סופי על סגירת מסלולי הלימודים לתארים מתקדמים עבור סטודנטים שלא מחזיקים בתואר ראשון, אותם הציעה עד היום אוניברסיטת בר אילן. לצד זאת, קיבלה המועצה את ערעור האוניברסיטה באשר להמשך הפעלתה של תוכנית לתואר שני בתלמוד לאחר שנבדק ונמצא כי עמדה בקריטריונים הנדרשים.

המאבק בנושא תכניות הלימודים המיוחדות ניטש בין המל"ג לבין אוניברסיטת בר אילן זה מספר חודשים, לאחר שבעקבות חשיפת המדיניות במסגרתה התקבל בין היתר גם יאיר לפיד, הורתה המל"ג על סגירתן – החלטה עליה ערערה האוניברסיטה. כאמור, היום דחתה המועצה את הערעור באופן סופי, ואף קבעה כי לא תתאפשר הרשמה למסלולים הללו לשנת הלימודים הבאה. את ההחלטה קיבלה המל"ג בהתאם להמלצות הוועדה לפיקוח ואכיפה באשר לחריגה מתנאי הקבלה לתואר השני ולשלישי, בייחוד בתכנית ללימודי פרשנות באוניברסיטת בר אילן.

בהחלטת המל"ג נכתב כי המועצה "רואה בחומרה את האפשרות שקבעה אוניברסיטת בר אילן להעניק תואר שני ושלישי לסטודנטים חסרי תואר ראשון, שלא בהתבסס על מצוינות אקדמית וללא אישור המל"ג". עוד נכתב כי "לאור החריגה, ממליצה ועדת המל"ג לפנות לות"ת (ועדת תכנון ותקצוב, שהיא חלק מהמל"ג - ע.ש) שתשקול הטלת סנקציה כספית בגין אותה חריגה". הוועדה הוסיפה כי "על אוניברסיטת בר אילן להפסיק באופן מיידי לקבל סטודנטים שלא בהתאם להנחיות והחלטות המל"ג", וכן להעביר בתוך שבוע ימים רשימת סטודנטים הלומדים בתכניות אלה על מנת לגבש מסלול אישי לכל סטודנט שחסר תואר ראשון כדי שיוכל להשלים את חובותיו האקדמיים כראוי.

כנס הפעילים הראשון של מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, מאי 2012. דרור עינב
"אין ולא הייתה קבלת תלמידים ישירות לתואר שלישי ללא תואר ראשון". יאיר לפיד בכנס הפעילים הראשון של מפלגתו/דרור עינב

יחד עם זאת, הוחלט במל"ג לקבל את ערעור האוניברסיטה באשר להמשך הפעלתה של תוכנית לתואר שני בתלמוד בשם "בוא להיות תלמודאי", לאחר שנבדק ונמצא כי עמדה בקריטריונים של המל"ג. באוניברסיטת בר אילן ברכו היום על ההחלטה על המשך תכנית התלמוד, אולם ביקשו להדגיש כי באשר לדחיית המסלולים לתארים מתקדמים – "אין ולא הייתה קבלת תלמידים ישירות לתואר שלישי ללא תואר ראשון".

לדברי האוניברסיטה, "ארבעה תלמידים בלבד המשיכו בלימודים לתואר שלישי לאחר שהשלימו בהצטיינות את כל הדרישות לתואר שני במסלול המשולב לתלמידי מחקר". עם זאת, מהאוניברסיטה נמסר כי היא "מכבדת את החלטת המל"ג, תלמד אותה ותנהג על פיה. סטודנטים שהתקבלו ללימודים לתואר שני ללא תואר ראשון, על פי תקנון האוניברסיטה, יידרשו לעשות השלמות על פי מתווה אישי כדי לקבל את התואר".

לקריאה נוספת:
בעקבות "פרשת התארים" של לפיד: בר אילן תיקנס?
המל"ג קבעה: יאיר לפיד לא יוכל ללמוד לתואר מתקדם
המל"ג: הפטור מתואר ראשון ליאיר לפיד - לא תקין


לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully