וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל שוקלים להעמיד לדין קצינים שפעלו לצד אייזנר

22.4.2012 / 9:45

חוקרי מצ"ח אספו עדויות חדשות על התנהלות קצינים וחיילים בהפגנה שבה תועד סמח"ט הבקעה מכה פעיל דני. מקורב לחקירה: "אי אפשר להתעלם מכך שקצינים נקטו באלימות שלא לצורך"

סמח"ט הבקעה, סגן-אלוף שלום אייזנר, כנראה לא לבד: חוקרי המשטרה הצבאית החוקרת שוקלים את האפשרות להמליץ על העמדה לדין של קצינים נוספים שהיו מעורבים בטיפול הכושל בהפגנה האלימה בכביש הבקעה לפני כשבוע.

התחקיר המבצעי שנעשה בפיקוד מרכז הצביע על כשל ערכי ופיקודי של אייזנר, שתועד מכה פעיל דני, ובשל כך המליץ אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, להדיחו. עם זאת, בימים האחרונים הצליחו חוקרי מצ"ח לאסוף ראיות ועדויות חדשות על האופן שבו התנהלו קצינים וחיילים אחרים מחטיבת הבקעה בהפגנה האלימה.

גורם המקורב לחקירה אמר כי "אי אפשר להתעלם מכך שקצינים נוספים נקטו באלימות שלא לצורך ופגעו ברכוש המפגינים ללא כל סיבה". הגורם אמר את הדברים לאחר שקצינים בכירים בחטיבה נראו בסרטי הווידאו כשהם מכים פעילי שמאל קיצוני שנכחו בהפגנה. חלק מהקצינים תועדו מחרימים אופניים ומשליכים אותם לשולי הכביש, למרות שלא היה לכך הכרח מבצעי.

"אייזנר עדיין בהלם מההחלטה נגדו"

לדברי הגורם המקורב לפרטי החקירה, חוקרי מצ"ח ממשיכים לגבות עדויות מהמעורבים בפרשה ולנתח את הצילומים השונים שנאספו בשטח כדי לבסס את החשדות נגד הקצינים. בימים הקרובים יאומתו הקצינים עם החשדות נגדם. הגורם הדגיש כי בשלב זה לא נפסלת אף אפשרות של העמדתם לדין.

עם תום חקירת מצ"ח יועברו הממצאים לעיון הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני, שיכריע האם להעמיד את המעורבים בפרשה לדין פלילי או להסתפק בדין משמעתי. קצינים בכירים בצה"ל מעריכים כי יהיה זה בלתי נמנע מלהעמיד לפחות את סא"ל אייזנר לדין פלילי, למרות טענותיו להגנה עצמית לאחר שהותקף על ידי הפעילים ואף נפצע.

אחד ממקורביו של סא"ל אייזנר, סרב להגיב לנושא החקירה, אך הסכים לומר כי "הוא עדיין בהלם מההחלטה נגדו. הוא שוקל את כל האפשרויות אבל בעיקר רוצה עכשיו לנוח".

עוד בנושא
תיעוד: אייזנר תקף ארבעה פעילים - וכלל לא הותקף
סא"ל אייזנר הודח מתפקידו: "מראים לי את הדרך החוצה"
מקורבת לאייזנר: "שוקל לתבוע את פעילי השמאל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully