וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה פעילי שמאל שהניפו דגל נעצרו לחקירה בנתב"ג

15.4.2012 / 17:01

הפעילים הניפו שלטים לברך את אנשי המטס, אך פעילי ימין שגידפו אותם לא נעצרו. השר לביטחון פנים, בתגובה: "לא צריך לעשות מהומה על לא מאומה". רה"מ על המטס: שיילכו לאירן

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: טל אנגלנדר, קובי אליהו, דניאל בוק, רויטרס, לע"מ, עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שני פעילי שמאל ישראלים, שהניפו דגל שעליו נכתב באנגלית "שחררו את פלסטין", נלקחו בצהריים (ראשון) לחקירה על ידי עשרות שוטרים בנמל התעופה בן גוריון. השוטרים גררו אותם למתקן המשמורת בנמל, ואחרי השוטרים צעדה קבוצה גדולה של פעילי ימין שנופפה בדגלי ישראל.

פעילי הימין קראו לעבר המעוכבים קריאות כמו: "תחזרו לסוריה", גידפו את שני הפעילים וניאצו אותם, אך השוטרים נמנעו מלפעול נגדם. השוטרים סירבו לענות לשאלת וואלה! חדשות מדוע נעצרו פעילי השמאל, ומדוע לא ננקטה כל פעולה נגד פעילי הימין שהתפרעו במקום.

מאוחר יותר, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ערך תידרוך בנמל התעופה. הוא אמר כי במהלך הפעילות המשותפת ל"מניעת הפרובוקציה", נעצרו גם "כמה פעילי שמאל שבאו לקבל את פני חבריהם מחו"ל. בתשובה לשאלה מדוע נעצרו בשדה התעופה רק פעילי השמאל ולא פעילי הימין שהתפרעו במקום, ענה השר כי "המשטרה לא מבדילה בין פעילים כאלה ואחרים", והוסיף: "אין צורך לעשות מהומה מלא-מאומה".

פעילי שמאל נעצרים בנתב"ג, אפריל 2012. דרור עינב
מעצרם של פעילי השמאל, בצהריים בנתב"ג/דרור עינב

מהבוקר, נאסרה כניסתם של 43 נוסעים שבאו לארץ, מתוכם 31 הועברו למתקן גבעון של שב"ס, בהם 27 צרפתים. 12 כבר שבו לארצותיהם. בין המעוכבים האחרים - פעילים מפורטוגל, מקנדה, משוויץ, מאיטליה, מספרד ומצרפת. במקביל, מארגני מטס המחאה שהורשו להיכנס לישראל, מקיימים בבית לחם מסיבת עיתונאים.

נתניהו לפעילים: תלכו לאירן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום כי הוא אינו מבין מדוע פעילי המטס בחרו להגיע לישראל. "למה הם באו לישראל, לדמוקרטיה היחידה האמיתית במזרח התיכון? אם הם רוצים לבדוק את עניין זכויות האדם, שילכו לסוריה, אולי שם, הם יעזרו להפסיק את הקטל של אלפים חפים מפשע", אמר. בפגישה עם הסנטור ג'ו ליברמן, שב נתניהו על דברים שנכתבו באיגרת שהופצה לפעילים, בה הוצע להם "ללכת לאירן". לדברי ראש הממשלה, על הפעילים ללכת קודם למקומות אחרים לפני שיבואו לישראל.

"אנו מצפים לעד 2,000 בני אדם"

מוקדם יותר דיווחו מארגני המטס שכ-2,000 פעילים צפויים להגיע לישראל במהלך היום. ד"ר מאזן קומסייה, אחד ממארגני המטס ואיש אקדמיה, אמר לוואלה! חדשות כי הוא "יודע בוודאות שיש פעילים בצרפת ובבלגיה שכבר עושים את דרכם במטוסים לישראל", אולם כי לא ידוע לו בכמה פעילים מדובר בדיוק. "אנו יודעים שרבים הצליחו לעלות על המטוסים בדרך לפלסטין, ושעל רבים אחרים נאסר לבוא. אלה שלא עלו על המטוסים נמצאים בשדות התעופה בצרפת, ואליהם הצטרפו עשרות פעילים שבאו להביע תמיכה בהם. התקשורת הצרפתית עוסקת בכך בהרחבה", ציין קומסייה, פעיל פלסטיני.

"אנחנו, בכל אופן, מצפים ל-1,500-2,000 איש", הוסיף מארגן המטס, והסביר כיצד הם מתכוונים לפעול. "בכוונתנו לקחת אותם לבקר בבית לחם במסגרת סיור בפלסטין. רבים מהפעילים לא היו מעולם בפלסטין, והם רוצים לראות את החיים שם באופן אישי, וללמוד מהאזרחים עצמם על החיים כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully