וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות המימונה: הפוליטיקאים הסתערו על המופלטה

פנחס וולף וטל שלו

15.4.2012 / 0:07

תרבחו ותסעדו: החג הפופולרי החל ברחבי הארץ ברוב פאר, וגם הפוליטיקאים הוזמנו כרגיל לבקר. נתניהו זכה לשבחים על הגיית הברכה "תרבחו ותסעדו", מופז חגג בדרום ללא לבני

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, שי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו)

מסיימים את חג הפסח עם טעם מתוק בפה: חגיגות המימונה נפתחו אמש (שבת) ברוב פאר ברחבי הארץ, והמופלטות מוגשות אל השולחנות ועמם כיבוד מתוק נוסף. החגיגה תימשך גם במהלך היום - יום המימונה, אך עם זאת מערכת החינוך תפעל כרגיל.

לחגיגות הצטרפו, כרגיל, גם הפוליטיקאים וחברי הכנסת מרחבי הקשת הפוליטית, כשברקע מתגברת אווירת הבחירות, הצפויות להתקיים – על פי ההערכות – בתוך כשנה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את עם ישראל בברכה המסורתית של החג "תרבחו ותסעדו", ואנשי משפחת בניטה מאור עקיבא, שאירחו את ראש הממשלה לחגיגות המופלטה, החמיאו לו על המבטא בפיו: "אתה ראש ממשלה של כל העם ויודע להגיד את הברכה יותר מכולנו".

"חג הפסח עומד על שלושה עיקרים", אמר נתניהו, שנוהג לבלות עם רעייתו שרה מדי שנה אצל משפחות שונות באור עקיבא, "פסח מצה ומרור, אבל כשחוגגים את המימונה נקבע רצף חדש אצל כל חלקי העם - פסח חמץ ומתוק, הרבה מתוק". ראש הממשלה שיבח את "נפלאות המופלטה", ואמר כי היא, יחד עם "הקלות הבלתי נסבלת של הקלוריות והדבש הניגר במימונה, הן שמלכדות היום את כל עם ישראל".

ראש הממשלה ורעייתו שרה נפגשו עם ראש עיריית אור עקיבא וחברי המועצה. ראש העירייה, שמחה יוסיפוב, אמר לנתניהו כי הוא מתכוון לחנוך בקרוב מחלף על שם אחיו, יונתן נתניהו, שנהרג במבצע אנטבה. באירוע נכחו גם הזמר בועז שרעבי, תושב אור עקיבא, וכן מקורבו של נתניהו, האלוף במיל' עוזי דיין וסגנית השר ח"כ גילה גמליאל. כמו כן, הייתה במקום נאוה בוקר, רעייתו של ליאור בוקר, שנספה באסון הכרמל, ושמרה על קשר קרוב עם ראש הממשלה ורעייתו.

מופלטה ומטס

יו"ר האופוזיציה, שאול מופז, אמר אמש כי "המימונה הפכה להיות חג לאומי במדינת ישראל. 'תרבחו ותסעדו' הפך להיות אחד מסמלי חג האביב. אנחנו רוצים לברך את כל הציבור והעם בישראל ולאחל שנה פורייה מוצלחת ומאושרת לכולנו". מופז אמר את הדברים באירוע המימונה בבית משפחת לוי בבאר שבע. לאירוע הגיעו רבים מחברי הכנסת של סיעת קדימה, ובהם רונית תירוש, רחל אדאטו, שי חרמש ויוחנן פלסנר. ציפי לבני, יו"ר המפלגה, הקודמת, בלטה בהיעדרה.

יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, התייחס בחגיגות המימונה באשקלון להגעתם הצפויה של פעילים פרו-פלסטינים לנתב"ג ביממה הקרובה. "המטס הוא עוד פרובוקציה של הפלסטינים ותומכיהם. לא מדובר בפעילי שלום תמימים, אלא בחבורה של אנרכיסטים שמנסים לפגוע בישראל ובתדמיתה", ציין.

ח"כ דני דנון אמר במהלך חגיגות המימונה בצפון: "אזרחי ישראל חוגגים את המימונה ומסמלים את נצחיותו של העם היהודי. מנהגים שונים, מאכלים שונים אבל דבר אחד משותף לכולם- האימון הגופני שצריך לעשות כדי להוריד את המופלטות".

ח?כ מירי רגב דיברה אף היא בחגיגות המימונה, ואמרה: "זהו חג שמסמל את אחדות העם, זהו חג שהמתוק מגיע לכל בית והדבש ניגר כמים. כבת למשפחה שנולדה בצפון אפריקה, אני תמיד שמחה לחזור לשורשים, שם שאבתי את ההכרה בתרבות שבה המימונה מסמלת אחדות ואהבה".

(עדכון ראשון: 23:00)

לקריאה נוספת
מימונה שיתופית: 50 קיבוצים יציינו את החגיגה
מימונה בצל בחירות: איפה יחגגו חברי הכנסת?

לפניות לכתבים:
פנחס וולף: pinhas_wolf@walla.co.il
טל שלו: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully