וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכנן הפיגוע במלון פארק: "הוכיתי על ידי סוהרים"

ניר יהב

28.3.2012 / 0:06

לפי דיווחי גורמים פלסטינים, עבאס א-סייד, אחד מהאסירים הפלסטינים ה"כבדים" ביותר בכלא הישראלי, נפצע קשה לאחר שסרב לתת דגימת DNA. שב"ס: "לא היה של שימוש בכח"

עבאס א-סייד, אחד מהאסירים הפלסטינים ה"כבדים" ביותר בכלא הישראלי, נפצע היום (שלישי) באורח קשה לאחר שהוכה על ידי אנשי שב"ס משום שסרב לתת דגימת DNA – כך דיווחו גורמים פלסטינים. מקורות פלסטינים בבית הכלא מסרו לכלי תקשורת המזוהים עם חמאס כי א-סייד הוכה בשבוע האחרון שלוש פעמים על ידי הסוהרים. א-סייד היה אחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס בטול-כרם והוא נידון ל-35 מאסרי עולם לאחר שהורשע במעורבות בפיגועים במלון פארק בנתניה ובדולפינריום.

משרד האסירים הפלסטיני מסר כי א-סייד הוכה "באופן ברברי" על ידי הסוהרים הישראלים משום שסרב לתת דגימת DNA. "ישראל מנסה לפגוע בא-סייד. ביום רביעי האחרון נכנסו סוהרים לתאו, כבלו את ידיו ואת רגליו, ביצעו בו חיפוש קפדני והיכו אותו", נמסר. "הסוהרים ניסו לכפות עליו לתת דגימה בכוח. יומיים לאחר מכן פרצו סוהרים לתאו, שישה מהם היכו אותו קשות והוא נפצע בידיו. שב"ס סרב לטפל בו ולקחו לו את מכשירי החשמל מהתא".

עבאס א-סייד הוא אחד האסירים ה"כבדים" היושבים בבית הכלא בישראל. א-סייד, שלא הוכלל בעסקת שליט לאחר שישראל התעקשה שלא לשחררו, אמר לאחר העסקה כי העסקה היא "אירוע היסטורי חשוב וניצחון אסטרטגי לעם הפלסטיני". א-סייד, מי שתכנן את הפיגוע במלון "פארק" בנתניה בליל הסדר בשנת 2002, נשאל אם קיימת דרך, מלבד דרך ההתנגדות וחטיפות חיילים, שתוכל להביא לשחרורו ולשחרור חבריו האסירים מהכלא. "לא, אין שום דרך אחרת", השיב. "הניסיון לימד אותנו שזו הדרך היחידה. כל הדיבורים על שחרור אסירים במסגרת חתימה על הסכם קבע עם הציוניים הם דיבורים בלתי-מציאותיים".

א-סייד הודה כי היה בטוח שישוחרר במסגרת עסקת שליט: "אכן ציפיתי בהתחלה להיות חלק מהמשוחררים בעסקה, אלא שלאחר שלמדתי את פרטי העסקה, אני מרוצה ומלא אמונה. יש אסירים רבים שנכנסו לכלא לפניי ואני חושב שהם צריכים להשתחרר לפניי". בנוסף הוא בירך את האסירים ששוחררו באמרו כי שמחתם היא שמחת כולם וסיכם: "הניסיון הוכיח לנו שהסבלנות מביאה לתוצאות טובות יותר".

משב"ס נמסר בתגובה כי "לא אירע כל אירוע של שימוש בכח על ידי סוהרים כנגד האסיר. טענות האסיר ייבדקו כמקובל".

עוד באותו נושא
מתכנן הפיגוע ב"פארק": עסקת שליט - ניצחון אסטרטגי
מחלוקת בחמאס: "מזועזעים שהבכירים לא חלק מהעסקה"
ב-2005: האחראי לפיגוע במלון פארק תיכנן פיגוע הרעלה


בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני

עדכון ראשון 22:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully