וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מנחם בגין הוא מודל גדול עבורי"

אמש נערכה בהר הזיתים עצרת במלאות 20 שנה למותו של בגין. ראש הממשלה אמר עליו ש"היה מבוקר תמידית בחלקים גדולים של החברה, שבדיעבד עם השנים יכולים להעריך את גדולתו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק)

אתמול (שני) בערב התקיים בהר הזיתים טקס האזכרה הממלכתי במלאות 20 שנה למותו של ראש ממשלת ישראל השישי, מנחם בגין. כמו כן, עצרת לזכרו נערכה במרכז למורשת בגין בירושלים במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו וכמו כן נכחו גם השר בני בגין, יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין ואישים פוליטיים נוספים.

במהלך העצרת העניק נתניהו ראיון לגלי צה"ל, במהלכו סיפר על השפעתו של בגין עליו. "ככל שאני מכהן בתפקיד ראש הממשלה אני מעריך את מנחם בגין יותר", אמר נתניהו, והוסיף: "תוכל לשאול אותי על ההישגים הכבירים שלו כראש ממשלת ישראל, אבל בראייה ההיסטורית אני חושב שההישג הגדול ביותר שלו היה הובלת הפעולה במחתרת והוצאת הבריטים מהארץ כדי שתקום מדינת ישראל. ההחלטיות של בגין, הנחישות שלו באותו רגע, ההובלה שלו את האצ"ל, סללה את הדרך להוצאת הבריטים".

אזכרה 20 למנחם בגין בירושלים, פברואר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
אזכרה במלאות 20 שנה למותו של מנחם בגין/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

נתניהו המשיך וסיפר על הערכתו לתעוזה של ראש הממשלה לשעבר. "הוא מודל גדול עבורי, מודל גדול עבור כל מי שמכהן בעמדת הנהגה, בוודאי בראשות ממשלת ישראל", אמר נתניהו. "הוא עשה דברים שלא היו פופולריים לאו דווקא רק במפלגתו, הוא עשה דברים שלא היו מקובלים בשכבות רחבות וחשובות של החברה הישראלית. הוא היה מבוקר תמידית בתקשורת, והוא היה מבוקר תמידית בחלקים גדולים של החברה, שבדיעבד עם השנים יכולים להעריך את גדולתו", הוסיף.

נתניהו סיכם כי לדעתו "בגין בעצם יצק את היסוד של הקמת המדינה ביצירת התנאים לעצמאות, אבל בסופו של דבר התנאים לקיומה של המדינה זה היכולת להגן על העצמאות ולהגן על המדינה. אני חושב שבגין היה מחויב לזה בצורה מוחלטת".

עוד בנושא:
מקורבי בגין: "הפרסום על פוקלנד - הבל הבלים"
סקר במצרים: 54% בעד ביטול הסכם השלום עם ישראל
הנגיד סטנלי פישר: בגין ורבין לא יופיעו על השטרות החדשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully