וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים נערכת לשלג: 50 מפלסות וטונות של מלח

תחזית מזג האוויר צופה שיירד שלג בבירה, ובעירייה העמידו את צוותי החירום בכוננות גבוהה. הרשויות ממליצות לציבור להתכונן לסופה במהלכה יירד שלג גם בהרי הצפון

תחזית מזג האוויר לימים הקרובים המנבאת שלג בירושלים, הכניסה את העיר לכוננות גבוהה. לקראת השלג הצפוי, העמידה העירייה בכוננות כ-50 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. עוד הכינה העירייה 65 טונות של מלח לפיזור וטיפול בשלג. בנוסף, יוכן מערך לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח על הצירים המרכזיים. מוקד העירייה 106 יפעל בסוף השבוע במתכונת מתוגברת, ואגף הרווחה והחטיבה לקידום הנוער נערכים להקל על תושבי העיר ולהמשיך במבצע "בית חם" לנזקקים, לקשישים ולבעלי צרכים מיוחדים, במסגרתו יסופקו קורת גג, ציוד חם, שמיכות ותנורים.

"עיריית ירושלים השלימה את היערכותה לקראת השלג. ילדי ירושלים נרגשים ומצפים לקום בשבת בבוקר לעיר לבנה ואנו מקווים שלא יתאכזבו", אמר ראש העיר, ניר ברקת, לאחר שביקר את נהגי מפזרות המלח וצוותי החירום. ברקת הורה לצוותי העירייה כי במידה וירד שלג, תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים, כדי לאפשר לכוחות החירום וההצלה לטיפול באירועים דחופים.

לתושבי הבירה מומלץ לבדוק את תקינות מערכת החימום - בעיקר אלה המחייבות אוורור, לוודא איטום גגות ופתחים, לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. כמו כן יש לדאוג לגיזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל, להצטייד בתאורת חירום ולחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות. עוד מומלץ לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כמו עציצים ואדניות, ריהוט ושלטים. הציבור מתבקש גם להשאיר ברז מים חמים מטפטף עם רדת הטמפרטורות כדי למנוע התפוצצות צינורות.

הסופה החלה כבר בבוקר, גם גשם שהמשיך לרדת מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, מלווה ברוחות ערות. הטמפרטורות ירדו והיו נמוכות מהרגיל לעונה, וקיים חשש לשטפונות בבקעת הירדן, בים המלח ובבמדבר יהודה. הימים שישי ושבת יבשרו מזג אוויר סוער הרבה יותר, וייתכן שאף ירד שלג בהרי המרכז. ביום שישי ירד גשם, בעיקר בצפון הארץ וייתכנו סופות רעמים בודדות. בחרמון צפוי להמשיך לרדת שלג, וינשבו רוחות חזקות במיוחד. בדרום הארץ יתחוללו סופות חול, ואחר הצהריים הגשם יתחזק ויתפשט עד צפון הנגב, ועדיין קיים חשש לשטפונות ולהצפות. בלילה יירד שלג בפסגות הרי הצפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
סכנה לשטפונות במקומות המועדים/מערכת וואלה, צילום מסך

גם בתל אביב מתכוננים לסערה שצפויה להמטיר כ-40 מילימטרים של גשם בסוף השבוע. בנוסף, רוחות במהירות של עד 100 קילומטרים לשעה צפויות לנשוב באזור המרכז. העירייה נערכת בהתאם, ובין היתר, יתוגברו צוותי התפעול אשר יתנו מענה מידי לנפילות עצים, בורות בכביש ושיבושים במערכת הרמזורים, דרי רחוב יופנו למבנים מקורים ויחולקו להם שמיכות ומרק וכן יתוגבר המוקד העירוני.

מהעירייה מבקשים מהתושבים להכניס לבתים חפצים וכלים העלולים להתעופף מהמרפסות בשל הרוח העזה ולסלק מהגגות פסולת או חפצים העלולים לעוף ולגרום לנזקים. עוד נקראים התושבים, לחזק גדרות רופפות ולהשתדל שלא להוציא אל מחוץ לחצרות גזם וענפי עצים, וכן לא להתקרב לאזור הטיילת וחוף הים בשעת הסערה. בתוך כך, רשות הטבע והגנים הודיעה כי היא תסגור את כל אתרי הגלישה והטיפוס למטיילים.

וואלה! מזג אוויר

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully