וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוארך תקופת ההתיישנות על הטרדה מינית ל-7 שנים

פנחס וולף

31.1.2012 / 0:00

אושר החוק המשווה תקופת ההתיישנות למניעת הטרדה מינית לתקופת ההתיישנות בדין הכללי. ניתן כעת להתלונן עד 7 שנים לאחר ההטרדה ולא עד 3 שנים. חוטובלי: "היה מאבק לא פשוט"

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את החוק על פיו תוארך תקופת ההתיישנות לתביעה בגין הטרדה מינית משלוש שנים לשבע שנים. החוק, אותו יזמה ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), ביקש להשוות את תקופת ההתיישנות הקבועה בחוק למניעת הטרדה מינית לתקופת ההתיישנות בדין הכללי.

החוק למניעת הטרדה מינית נחקק בשנת 1998 במטרה לחזק את המאבק בתופעת ההטרדה המינית, להעלות את מודעות הציבור לתופעה זו ולקדם את ערך כבוד האדם ואת השוויון בין המינים. החוק מאפשר לנפגע מהטרדה מינית מספר דרכי פעולה, ביניהן הגשת תביעה אזרחית במסגרתה ניתן לתבוע גם פיצויים ללא הוכחת נזק.

"כיום החוק קובע תקופת התיישנות בת שלוש שנים בלבד להגשת תביעה אזרחית, בעוד שכאמור תקופת ההתיישנות הרגילה עומדת על שבע שנים. תקופת התיישנות מקוצרת זו פוגעת ביכולתם של נפגעים להגיש תביעה מכוח החוק ולפיכך פוגעת ביעילותו של כלי זה", אמרה ח"כ חוטובלי. לצד זאת ציינה כי היה זה "מאבק לא פשוט" וביקשה להודות באופן אישי לשר המשפטים, יעקב נאמן. "כעת כל מה שנותר הוא לעגן את המהפכה בחוק. המסר שאנחנו שולחים הוא מסר לכל הפוחדות להתלונן ומרגישות איום על מקום עבודתן - תרגישו בטוחות יותר להתלונן. מעכשיו אפשר לתבוע אחרי שבע שנים, תוכלו לתבוע את מה שמגיע לכן מאותו אדם שהטריד אתכם. וזה גם מסר לכל אדם שרוצה להטריד", אמרה.

מנתונים שנמסרו לוועדה למעמד האישה במהלך הדיונים בהכנת הצעת החוק התברר כי על אף שמדי שנה עולה מספר הפניות למוקדי החירום בשל הטרדות מיניות, רק מעטים מהפונים מגישים תביעה מכוח החוק. לאור זאת, יש להניח כי חלק מהמתלוננים נמנעים מלהגיש תביעות בשל חלוף תקופת ההתיישנות.

עוד באותו נושא:
הטרדות מיניות עולות באובדן תוצר למשק מיליארד שקל בשנה
הטרדות מיניות באקדמיה: הסטודנטים מעדיפים לשתוק

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully