וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: שריפה בפארק טורס דל פיינה כילתה 5,000 דונם

שריפת ענק פרצה בפארק הלאומי המפורסם ביותר בצ'ילה, אליו מגיעים 120 אלף מטיילים מידי שנה. 400 מטיילים פונו מהאזור ולדברי הנשיא מאמצי הכיבוי יכולים לקחת שבועות. "תרחיש קיצוני"

שריפת ענק פרצה שלשום (חמישי) בפארק הלאומי טורס דל פיינה בחבל פטגוניה שבצ'ילה. השריפה כילתה כ-5,000 דונמים של חורש טבעי וכ-400 מטיילים פונו מהמקום, כך דיווחו הרשויות במדינה. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהדליקה. נשיא צ'ילה, סבסטיאן פאינרה, התייחס לאירוע ואמר כי זה יכול לקחת שבועות עד שתושג שליטה על האש, והוסיף כי שרי החקלאות ואיכות הסביבה יגיעו למקום האירוע על מנת לפקד מקרוב על מאמצי הכיבוי.

שריפת ענק בטורס דל פיינה בצ'ילה, דצמבר 2011. AP
"תרחיש קיצוני, בעיקר בגלל הטופוגרפיה באזור, הרוחות החזקות, והשטח בו ישנה צמחייה דליקה". השריפה, אתמול/AP

לדברי ראש רשות החירום במדינה מדובר ב"תרחיש קיצוני, בעיקר בגלל הטופוגרפיה באזור, הרוחות החזקות, והשטח בו ישנה צמחייה דליקה". לצד זאת נמסר מהרשויות כי ישנו חשד ש"הזנחת בני אדם" היא שהביאה לפרוץ השריפה. על פי הדיווחים, צוות של כ-120 כבאים וחיילים נאבקים בלהבות, זאת על אף שהנשיא אמר כי מספרם יוכפל מספר שעות לאחר פרוץ השריפה. לדברי הרשויות, רוחות של 90 ק"מ לשעה עשויות ללבות את האש ולהחריף את המצב בשטח.

הפארק טורס דל פיינה נמצא בדרום צ'ילה והוא אחד מהפארקים הידועים ביותר במדינה ומהווה מוקד למטיילים רבים מרחבי העולם. 120 אלף מטיילים מבקרים במקום מידי שנה, אך כעת הפארק סגור עד אשר ישתלטו הכוחות על הלהבות. הפארק משתרע על פני כשני מיליון וחצי דונמים ונמצא בסמוך לגבול עם ארגנטינה.

הרשויות בארגנטינה השכנה שיגרו למקום השריפה כוחות על מנת לסייע במאמצי הכיבוי, ועל פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים צפויים להגיע למקום מאות חיילים ארגנטינאים, ארבעה מטוסי כיבוי ומסוק. לצד זאת, פעילי איכות סביבה במדינה הביעו ביקורת על הממשלה, על כך שלדבריהם, הגיבה באופן איטי לאירוע. "זוהי בושה לאומית", אמרה חברה בארגון "פעולה אקולוגית", על כך שלטענתה שוגרו לאזור 25 חיילים צ'יליאנים ו-23 חיילים ארגנטינאים בלבד.

(עדכון ראשון: 22:56)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טורס דל פיינה: שלושת עמודי הסלע המפורסמים שבמרכז הפארק/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully