וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין שוטרים לפעילי ימין בירושלים: 6 עוכבו לחקירה

יהושע בריינר

14.12.2011 / 14:59

המשטרה פשטה על דירה בקריית משה, בה מתגוררים פעילי ימין שהורחקו מיהודה ושומרון. הרקע: חשד לביצוע עבירות אלימות נגד ערבים. במהלך האירוע נופצה שמשה של ניידת משטרה

דניאל בוק

(צילום: רותם אזולאי, דניאל בוק. עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

משטרת ירושלים פשטה בצהריים (רביעי) על דירה ברחוב משה צבי בשכונת קריית משה בירושלים, בה מתגוררים מספר פעילי ימין מיצהר, שקיבלו צו הרחקה מיהודה ושומרון. במשטרת ירושלים אומרים כי הפעילות התבצעה על רקע עבירות אלימות והשחתה שביצעו לפי החשד יהודים נגד ערבים.

במשטרה טוענים כי במהלך האירוע שבמהלכו עוכבו לחקירה שישה מיושבי הדירה, ביצעו כמה תלמידים מישיבות סמוכות פעולות אלימות שכללו ניפוץ שמשות של ניידת משטרה. כמו כן נמצאו בדירה מסמכים וארגז של כלי נשק מפלסטיק. לטענת פעילי הימין, הכוחות הפעילו אלימות רבה עם כניסתם לדירה, נגד השוהים בה. לטענת הפעילים, השוטרים אף השליכו אותם מחלונות הדירה, וגרמו לפציעתם של שלושה מהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שישה פעילי ימין עוכבו לחקירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "הפריצה לדירה מעידה כי ההסתה עובדת, מה שלא עשתה המשטרה למחבלים היא עושה לאנשי הימין. כל פעולות המשטרה בדירה נעשו במגמה להתגרות ובעקבות התרת הרסן של הפוליטיקאים לפגוע בפעילים".

לפנות בוקר אירעה לפי החשד הצתה מכוונת במסגד בירושלים. כבאים הוזעקו למסגד הממוקם סמוך לרחוב שטראוס בעיר, לאחר שדווח על אש שפרצה במקום. לא היו נפגעים, אולם למסגד נגרם נזק. על קירות המסגד, הקיים כבר כ-800 שנה, רוססו כתובות נאצה נגד ערבים ונגד הנביא מוחמד. בין היתר נמצאו על קירות המסגד הכתובות "מצפה יצהר", "מוחמד מת" ו"תג מחיר-רמת גלעד".

בתוך כך, הפלסטינים דיווחו כי מתנחלים ריססו הלילה כתובות גרפיטי, לרבות "תג מחיר", והציתו כלי רכב של פלסטיני בכפר יאסוף, סמוך להתנחלות תפוח. גם בכפר הפלסטיני חארס, דרומית לקלקיליה, רוססו כתובות "תג מחיר" והוצת כלי רכב והצתת כלי רכב נוספת אירעה בכפר דומא. לא היו נפגעים. כוחות כיבוי השתלטו על האש והמשטרה פתחה בחקירה. ככל הנראה מדובר בפעולת נקם על כוונת מערכת הביטחון לפנות את המאחז מצפה יצהר שבשומרון. בנוסף לכלי הרכב שהוצתו, דיווחו הפלסטינים כי המתנחלים ניסו להצית כלי רכב נוספים בכפרים המוזכרים.

טרור יהודי משתולל - כותרות אחרונות
חשד לאירוע טרור יהודי נוסף: מסגד הוצת בירושלים
הלילה: שני כלי רכב הוצתו בכפרים פלסטינים
קצין בכיר בצה"ל: מול טרור יהודי, הכל עומד על הפרק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully