וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: ארבע רקטות קסאם התפוצצו במערב הנגב

רמי שני וניר יהב

9.12.2011 / 15:40

הסבב האלים שהחל עם חיסולו של בכיר בפתח נמשך כל העת. לאחר שבתקיפת צה"ל הלילה בעזה נהרג אדם אחד ו-25 נפצעו, שיגרו פלסטינים ארבע רקטות לעבר עוטף עזה. לא היו נפגעים

הסבב האלים נמשך: ארבעה רקטות קסאם נפלו משעות הבוקר (שישי) במערב הנגב. האחרונה שבהן נפלה בסמוך לשעה 15:30 במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק, וכוחות הביטחון פועלים בשעה זו לאיתור שיירי הרקטה. מוקדם יותר נפלו שלוש רקטות קסאם נוספות; אחת מהרקטות נפלה סמוך לשעה 9:00 בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. בצהריים נפלו שתי רקטות נוספות, אחת במועצה האזורית שער הנגב והשנייה במועצה האזורית חוף אשקלון. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הירי לעבר מערב הנגב חודש לאחר שבמהלך הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר מחנה אימונים של חמאס. כתוצאה מתקיפת צה"ל נהרג גבר פלסטיני בן 42 ו-25 פלסטינים נפצעו. למרות ההסלמה הנוכחית, הלימודים ביישובי עוטף עזה התקיימו היום כרגיל.

לפי דיווח פלסטיני, בתקיפה הלילה נפצעו 12 בני משפחה אחת, מתוכם שבעה ילדים. שניים מהילדים שנפגעו מהירי נפצעו באורח קשה, והם בניו של ההרוג. הפלסטינים דיווחו כי גיל הילדים הפצועים נע בין חצי שנה ל-13. גם רעייתו של ההרוג נפצעה בתקיפה. בצה"ל הביעו צער על התקיפה, אולם הטילו את האחריות על חמאס.

תקיפת צה"ל במהלך הלילה בוצעה בתגובה לירי של שש רקטות מכיוון הרצועה. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אחת הרקטות התפוצצה סמוך לבאר שבע, שתיים בשטחי המועצה האזורית אשכול, אחת סמוך לרהט ושתיים נוספות בשטח פתוח מדרום לאשקלון. הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא נטלה אחריות לירי הרקטות.

הסבב האלים הנוכחי החל אתמול בשעת הצהריים לאחר שחיל האוויר חיסל בסיכול ממוקד את עיסאם בטש, שתכנן להוציא אל הפועל פיגוע בגבול ישראל-מצרים. בתקיפה שבה חוסל הבכיר בגדודי חללי אל-אקצא נהרג גם בן-אחיו סובחי. גורם ביטחוני אמר אתמול כי בטש "הינו מחבל שהיה מעורב בפיגועים במסגרתם הוחדרו מפגעים מרצועת עזה לסיני ומשם לאזור אילת לצורך מימוש פיגוע. בינואר 2007 הוא עמד מאחורי פיגוע ההתאבדות באילת, במהלכו נרצחו שלושה אזרחים ישראלים".

בצה"ל אמרו אתמול כי "לא נסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל ונמשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

עוד על סבב האלימות הנוכחי:

הלילה: הרוג ו-25 פצועים בתקיפת חיל האוויר ברצועה
אמש: בתגובה לחיסול בעזה - רקטות נורו לאזור באר שבע
האירוע שהוביל לסבב האלימות הנוכחי: הסיכול הממוקד בעזה

עדכון ראשון: 9:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully