וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד בסוריה נמשך: עריקים הרגו 8 חיילים ליד חמה

ניר יהב

17.11.2011 / 0:07

לאחר שאמש תקפו המורדים בסיס צבא בפרבר של הבירה דמשק, הם ירו אל עמדת צבא בכפר זיתא. מנגד, תומכיו של הנשיא אסד תקפות שגרירויות של מדינות ערב, על רקע גירוש סוריה מהליגה הערבית

המרד בצבא סוריה נמשך ואף מחריף: חיילים שערקו מצבא סוריה המשיכו גם אתמול (רביעי) בהתקפות על מתקני הצבא. הארגון הסורי לזכויות אדם שמושבו בלונדון מסר לסוכנות הידיעות AP כי האירוע המרכזי נרשם במחוז חמה, שם תקפו עריקים עמדה של הצבא בכפר זיתא, והרגו לפחות שמונה חיילים ואנשי כוחות הביטחון.

שלשום הודיעו עריקים מצבא סוריה כי תקפו כמה בסיסים של הצבא באזור הבירה דמשק, שהבולט ביניהם הוא בסיס מודיעיני של חיל האוויר. לפי דיווחי "הצבא הסורי החופשי", ארגון מורדים שהוקם בחודשים האחרונים, כוחותיו ירו רקטות כתף לעבר מתחם מודיעיני גדול של חיל האוויר הסורי, הממוקם בפרבר חרסתא שמצפון לבירה, בכביש המחבר בינה לבין העיר חלב. כוחות הצבא השיבו אש, ומסוקים נראו חגים באוויר. לפי הודעת המורדים, הם תקפו במקביל גם בסיסים נוספים בפרברים אחרים של הבירה – דומה, קבון, עריבן, וסקבה. הארגון הודיע גם על הקמת "מועצה צבאית זמנית" שתוביל את המאבק להפלתו של הנשיא בשאר אסד.

ומנגד, תומכיו של נשיא סוריה, בשאר אסד, מיקדו את התקפותיהם בשגרירות מדינות ערב בבירה, במחאה על גירושה של סוריה מהליגה הערבית. בין היתר, תקפו התומכים את שגרירות איחוד האמירויות בדמשק, וריססו כתובות על קירותיה, ביניהן הכתובת "נבלות, אתם סוכנים של ישראל". רשת הטלוויזיה אל-ערביה דיווחה כי מפגינים תקפו במקביל גם את שגרירות מרוקו ושגרירות קטאר בעיר, וכי מספר בני אדם נפצעו. במקביל, הודיעה צרפת כי היא מחזירה את שגרירה בדמשק, וסוגרת את נציגויותיה הדיפלומטיות בסוריה.

על רקע החלטת הליגה הערבית להשעות את סוריה, התכנסו שרי החוץ הערבים ברבאט, בירת מרוקו, ודנו במשבר בסוריה. על אף שנציגי סוריה הוזמנו לכינוס, הודיע גורם בכיר במשרד החוץ הסורי כי נציגי המדינה לא ישתתפו, מחאה על עמדתה של מרוקו כלפי המשבר בסוריה. במהלך הכנס אמר מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, כי כולם "צריכים לנקוט בצעדים על מנת להפסיק את שפיכות הדמים הבלתי-נפסקת בסוריה". על פי דיווחים קודמים, בפגישתם דנו שרי החוץ הערבים בשיגור משקיפים לסוריה, בהתאם להחלטה הליגה. גורמים ערבים בכירים אמרו במקביל הבוקר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי מספר מדינות החברות בארגון אף שוקלות להקפיא חשבונות בנק של בכירי המשטר הסורי: "בפנים אסד ניצבת הזדמנות אחת בלבד לפני שנושא סוריה יועבר לאו"ם; עליו להסכים להכנסת משקיפים בינלאומיים שייפגשו עם נציגי האופוזיציה".

עוד בנושא
החלה מלחמת אחים? עריקים תקפו בסיסים ליד דמשק
ארדואן בהתקפה חסרת תקדים על אסד: ”ניזון מדם”
אחרי דברי עבדאללה: שגרירות ירדן בסוריה הותקפה

(עידכון ראשון: 21:50)

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully