וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידה בוותיקן: "לשים קץ לכיבוש הישראלי"

ועידת הגמונים לענייני המזרח התיכון בראשותו של האפיפיור קראה לאו"ם לעבוד "למציאת פתרון מקיף וצודק לאזור באמצעות יישום החלטות מועצת הביטחון בנושא ונקיטת צעדים על מנת לשים קץ לכיבוש של שטחים ערביים. אנו מקווים שפתרון שתי המדינות יוכל להפוך למציאות"

ועידת הגמונים בוותיקן קראה היום (שבת) לאו"ם לשים קץ לכיבוש הישראלי של אדמות הערבים. בהודעת הסיכום של הוועידה בת השבועיים שסקה בענייני המזרח התיכון ובראשה עמד האפיפיור בנדיקטוס ה-16, נמסר כי אזרחי המזרח התיכון "קוראים לקהילה הבינלאומית ולאו"ם במיוחד לעבוד באופן מצפוני למציאת פתרון מקיף וצודק לאזור וזאת באמצעות יישום החלטות מועצת הביטחון של האו"ם בנושא ונקיטת הצעדים המשפטיים הנחוצים על מנת לשים קץ לכיבוש של שטחים ערביים".

"באופן כזה לעם הפלסטיני תהיה מולדת עצמאית וריבונית בה יוכלו לחיות בכבוד וביטחון ומדינת ישראל תוכל להנות משלום וביטחון בתוך גבולות מוכרים", נכתב עוד בהודעת הסיכום. "העיר הקדושה ירושלים תוכל לרכוש את מעמדה המתאים, אשר מייצג את טבעה וקדושתה לשלוש הדתות: היהדות, הנצרות והאסלם. אנו מקווים שפתרון שתי המדינות יוכל להפוך למציאות ולא יישאר בגדר חלום בלבד".

עוד נכתב בהודעת סיכום הוועידה כי ישראל לא יכולה להשתמש במושג התנ"כי של "הארץ המובטחת" או "העם הנבחר" על מנת להצדיק את ההתנחלויות. "שימוש בעמדות תיאולוגיות ותנ"כיות ובדברי אלוהים על מנת להצדיק חוסר צדק הוא דבר לא מקובל", נכתב. ההגמון סיריל סאלים בוסטרוס, אמר במסיבת עיתונאים לאחר סיום הוועידה כי "הנוצרים לא יכולים להתייחס ל'ארץ המובטחת של העם היהודי'. "אין יותר עם נבחר", אמר. "כל הגברים והנשים בכל המדינות הם העם הנבחר. לא ניתן לעשות שימוש ברעיון של 'הארץ המובטחת' כדי להצדיק את החזרה של יהודים לישראל ועקירתם של הפלסטינים מבתיהם. הצידוק לכיבוש של פלסטין לא יכול להיות מבוסס על כתבי קודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully