וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קבלן ניצל מוגבלים והעלים עשרות מיליוני שקלים"

קובי מנדל

11.12.2013 / 17:45

בית המשפט האריך את מעצרו של תושב נצרת החשוד כי גלגל לכיסו עשרות מיליוני שקלים, לאחר שפיתה תושבים נזקקים ומוגבלים ממגדל העמק להירשם כבעלי מניות בחברות פיקטיביות

בית משפט השלום בחיפה האריך הבוקר (רביעי) בשבוע את מעצרו של קבלן בניין ועבודות חשמל מנצרת, החשוד שפיתה תושבים המוגדרים חריגים וקשי יום ממגדל העמק לרשום על שמם חברות שגלגלו לכיסו עשרות מיליוני שקלים. זאת בעוד שהם עצמם קיבלו רק כמה מאות שקלים עבור כך.

החשוד, רוני שחתות, בן 31, שכבר הורשע בעבר בעבירות מס וריצה עונש מאסר, התחמק בדרך זו מתשלום מסים בגין הכנסות של חברות קש שהקים בגובה כ-60 מיליון שקלים. כמו כן, גם בן דודו של שחתות, אף הוא תושב העיר, נעצר בחשד למעורבות בפרשה.

עוד כותרות:
הסערה מתעצמת: גלים בגובה 5 מ', ורוחות של 80 קמ"ש
האנס בני סלע תובע את חוקריו: "עשו בי לינץ'"
איש השנה של מגזין "טיים": האפיפיור פרנציסקוס

"פיתה את התושבים תמורת סכומים זעומים"

במהלך חקירה שנערכה על ידי פקיד שומה ממחלקת החקירות בחיפה והצפון בנושא חשבוניות פיקטיביות בתיק אחר, גילו חוקרי מס הכנסה את רשת החברות של שחתות. על פי הממצאים שנתגלו, נהג שחתות לפתות – תמורת סכומים זעומים ביותר – תושבים קשי יום ממגדל העמק, שיסכימו לרשום עצמם כבעלי המניות של חברות הקש שהקים. בין הנפגעים מהפרשה, תושבים חרדים ותושבים מוגבלים, שמידת מודעותם למעשיהם טרם הובררה.

שחתות חשוד בכך שהציג את עצמו כשכיר בחברות, שהיו קיימות לזמן קצר בלבד ולא ביצעו פעילות עסקית אמיתית, אך בפועל הוא היה הרוח החיה מאחורי פעילותן, שהתמצתה ב"גלגול" חשבוניות פיקטיביות בין כל חברות הקש שניהל כדי להתחמק ממס. לבסוף נהג החשוד לפרוע את ההמחאות שקיבל מלקוחות – הכנסות שהסתכמו בכ-60 מיליון שקלים מאז 2010, באמצעות נותני שירותי המרת מטבע (צ'יינג') כדי שלא ניתן יהיה לאתר את הכסף.

כאמור, גם בן דודו של החשוד, בישארה שחתות, בן 21, נעצר בחשד למעורבות בפרשה, והוא הובא היום להארכת מעצר. על פי החשד, החברה שניהל בן הדוד ככל הנראה ביצעה מלבד פעילות פיקטיבית גם פעילות עסקית אמיתית, והוא חשוד בהעלמת הכנסה של כתשעה מיליון שקלים שנצברו בשנה וחצי האחרונות.

מרשות המסים נמסר בתגובה: "בשנת 2006 הורשע שחתות בעבירות מס ונכלא לחמישה חודשי מאסר בפועל, נוסף לעונש מאסר על תנאי שהושת עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully