וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: תודה לארדואן על הסיוע, נשקם את הנפגעים

במהלך כינוס מיוחד של הקבינט המדיני-ביטחוני הצהיר נתניהו, כי הממשלה תפעל לשיקום הנפגעים בשריפה בכרמל. הוא גם הודה למנהיגי המדינות שנרתמו לסייע, בהם גם ראש ממשלת טורקיה

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: יותם בן-דוד)

"כ-15 אלף ישראלים פונו מבתיהם. אנחנו מחזקים אותם ונדאג לכולם. אנחנו נדאג גם לשיפוץ, שיקום ופיצוי לכל הדברים הנדרשים כדי להחזיר אותם לחיים נורמליים. אנו נדאג לשקם את הכרמל ונגבש תכנית שיקום לאומית". כך אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבה מיוחדת של הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב.

בישיבה, שעסקה במאמצים להשתלט על השריפה שמשתוללת בכרמל, הצהיר נתניהו: "אנחנו באירוע מאוד קשה. יש לנו למעלה מ-40 הרוגים. יש לנו פצועים, ואנחנו מטפלים בהם. חלק מהם נספו במעשי גבורה מעוררי השתאות. אנו משתתפים בכאב המשפחות ושולחים ברכות החלמה לפצועים".

ראש הממשלה גם הודה למנהיגי המדינות הזרות שנרתמו לסייע למאמצים, בהם ראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון וראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. "אני מבקש להודות לארדואן שהציע וקיבלנו בברכה שני מטוסים מטורקיה שנמצאים פה כאן", הצהיר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה להודות גם לראש ממשלת בולגריה, ששלח מאה כבאים שכבר הגיעו הנה. אני רוצה להודות לולדימיר פוטין ששלח מטוס רוסי גדול מאוד, אולי הגדול מסוגו בעולם. המטוס בדרך לכאן והוא יגיע אחר הצהרים. כמו כן קיבלנו סיוע והצעות לעזרה ממצרים ואזרבייג'ן, מספרד, מקרואטיה, מצרפת ומירדן ששלחה לכאן כבאים, עזרה מאוד משמעותית. הם הגיעו כבר. אני חושב שהדבר הזה מסמל היענות חסרת תקדים לפנייתנו לסיוע בינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully