וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "מקווה שהפלסטינים ייענו לאינטרס השלום"

ראש הממשלה נאם בכנס הגליל וסיפר כי שוחח עם השליח האמריקאי מיטשל על קידום הסכם מסגרת עם הפלסטינים, שהוא "היעד של ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שלישי) דברים בכנס לפיתוח הגליל שנערך בבית שאן בהם התייחס למשא ומתן עם הפלסטינים. "היתה לי אמש פגישה טובה מאוד עם השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל", אמר נתניהו, "דיברנו על דרכים מעשיות לקדם את הסכם המסגרת לשלום, מאחר וזהו היעד של ישראל, כי כולנו זקוקים לשלום, גם הפלסטינים זקוקים לו ואני מקווה שהם ייענו לצורך הזה".

לדבריו, השלום ייפתח את כל האזור, כולל את אזור הגליל. הוא הוסיף כי הממשלה החלה לנקוט בצעדים מעשיים לסלילת פסי הרכבת שתחבר בין חיפה לעמקים. נתניהו כינה את הפרוייקט "רכבת השלום", ואמר כי היא תגיע למעברי הירדן ומשם ניתן בקלות לחברה מזרחה למדינות ערב, ובדרך גם לאזורי התעשייה בג'נין. נתניהו הוסיף כי "בכל מקום בעולם – איפה שאתה פורס צירי מסחר, הכלכלה לא מאחרת לבוא ואיתה השגשוג".

מוקדם יותר דיבר בכנס המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום. בנאומו התייחס למו"מ המדיני ואמר כי "הצהרתם של הפלסטינים שללא הקפאה לא יהיה כל מו"מ, חושפת את פניהם האמיותיות. אין להם כל כוונה לשבת ולדבר איתנו, כי הם עסוקים בלתרץ תירוצים. גם לאחר נאום בר אילן ולאחר תקופה של הקפאת בנייה בשטחים, לה כידוע התנגדתי, הם עדיין לא הגיעו לשולחן המו"מ. הם יודעים שאם יישבו איתנו, הם יידרשו לוויתורים ולזה הם לא מוכנים. הפלסטינים עסוקים רק בהצבת תנאים מוקדמים".

גם נשיא המדינה שמעון פרס התייחס בכנס לנושאים מדיניים. פרס אמר כי "אנחנו מתחילים את הספירה לאחור לגבי השלום. ישנם תהליכם שקשים מאוד עלינו כגון דה-לגיטימציה של ישראל, איסלמיזציה קיצונית, והתרברבות של אירן לגבי ארסנל הנשק שלה, והזמן הולך ואוזל. נפתח חלון הזדמויות ואני לא יודע כמה זמן עוד יישאר פתוח. זהו אינטרס מובהק שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully