וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הלחץ: האיחוד לא מכיר במדינה פלסטינית

שרי החוץ של האיחוד האירופי פרסמו הצהרה בה נאמר כי טרם הבשילו התנאים להכרה במדינה פלסטינית. עוד נאמר בהצהרה כי "ההתנחלויות מהוות מכשול לשלום והפרה של החוק הבינ"ל"

בירושלים יכולים לנשום לרווחה, לאחר ששרי החוץ של האיחוד האירופי לא הודיעו הלילה (שלישי) על תמיכה במדינה פלסטינית עצמאית. בהודעה שפרסמו נאמר כי "האיחוד שב ומדגיש את מוכנותו להכיר במדינה כזו, כשיבשילו התנאים".

עוד נאמר בהודעה כי "יש צורך בהתקדמות מידית לקראת פתרון של שתי מדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני". כמו כן ציינו שרי החוץ את אכזבתם מכך שישראל לא אישרה תקופת הקפאה נוספת, והוסיפו כי "עמדותינו בנושא ההתנחלויות, כולל במזרח ירושלים, ברורות: הן מהוות הפרה של החוק הבינלאומי ומכשול לשלום".

אתמול בצהריים קרא ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, לאיחוד האירופי להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה מזרח ירושלים. במכתב ששיגר לשרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, לרגל כינוס שרי החוץ של האיחוד, כתב עריקאת, כי "על האיחוד להכיר בשתי מדינות בגבולות 67' ולחייב את ממשלת ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות".

לפני שבוע הודיעה ארגנטינה כי היא מכירה במדינת פלסטין העצמאית בגבולות 1967, ימים ספורים בלבד לאחר שברזיל עשתה צעד דומה. משרד החוץ הגיב להחלטתה של ארגנטינה ואמר כי כל נסיון לעקוף את תהליך המו"מ רק יפגע באמון הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully