וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסאנג' עם נתניהו: "השבנו את אירן למו"מ"

מייסד ויקיליקס אומר בראיון ל"טיים" כי הוא מסכים עם דבריו ה"מעניינים" של בנימין נתניהו, לפיהם ההדלפות יקדמו את השלום במזרח התיכון, בזכות הפיכת הדאגה מהגרעין האירני לפומבית

מייסד ויקיליקס מסכים עם ראש ממשלת ישראל. בראיון למגזין "טיים" המתפרסם היום (חמישי), מזכיר ג'וליאן אסאנג' את דבריו של בנימין נתניהו, אותם הוא מכנה "הצהרה מעניינת", לפיהם חשיפת המסמכים והפיכתם של דברים שנאמרו בחשאיות לגלויים, עשויה לקדם את השלום במזרח התיכון. לדבריו, ייתכן שההדלפה אף סיפקה לאירן את המניע להודיע השבעו על חזרתה לשולחן המו"מ הבינלאומי על תוכנית הגרעין שלה, בשבוע הבא.

אסאנג' נשאל מהי לדעתו ההשפעה של פרסום המסמכים עד כה, והשיב כי הוא המום מעוצמת התהודה הבינלאומית, וכי עדיין מוקדם להעריך את ההשפעה, שכן אלפים רבים של מסמכים טרם נקראו. "אבל אם מתבוננים בהשפעה עד כה", הוסיף, "נראה שישנם שינויים ניכרים בצורה שמדינות נתפסות".

השפעת שינויים אלו, לדבריו, עשויה להיות מבורכת. "שימו לב לדבריו המאוד מעניינים של ראש הממשלה נתניהו", אמר. "הוא אומר שמנהיגים צריכים לומר בפומבי את מה שהם אומרים בשיחות פרטיות. הוא מאמין שתוצאות הפרסומים, שהפכו את אמונותיהם הפרטיות של רבים לפומביות... עשויות להוביל להתקדמות כלשהי בתהליך השלום במזרח התיכון, במיוחד בהקשר לאירן. רק היום (אתמול) שמתי לב שאירן הודיעה על שובה למו"מ על תוכנית הגרעין. אולי זה צירוף מקרים, אבל אולי זו תוצאה של התהליך הזה (של ההדלפות). בכל מקרה, בטוח שההדלפות לא פוגעות בעניין".

אירן אכן הודיעה השבוע על הסכמתה לשוב למו"מ עם שש המעצמות על תוכנית הגרעין שלה, והוא צפוי להתחדש בתחילת השבוע הבא בז'נבה. תוכנית הגרעין האירנית זוכה להתייחסות מרובה במסמכי ויקיליקס שנחשפו עד כה. המסמכים הבליטו לא רק את עוצמת הלחץ הישראלי לעצירת תוכנית הגרעין, אלא גם את דאגתן של מדינות ערביות רבות בעניין, ואת הלחץ שהפעילו כמה מהן - בהן מצרים, ירדן, ערב הסעודית ובחריין - על ארצות הברית לעצור את התוכנית, גם במחיר של פעולה צבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully