וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס: "חמינאי תוהה אם אחמדינג'ד משקר לו"

שר ההגנה האמריקאי דיבר בזכות הסנקציות שהטיל המערב על אירן ואמר כי הן פוגעות בה באופן כה קשה, עד שהמנהיג הרוחני העליון חושד שנשיא אירן משקר לו בנוגע למצבה האמיתי של כלכלת המדינה

הסנקציות המוטלות על אירן פוגעות בה באופן קשה וגורמות למחלוקות בתוך הנהגתה. כך אמר היום (שלישי) שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס. באחרונה הביעה אירן נכונות לדון עם שש מעצמות המערב בתוכנית הגרעין שזו מפתחת, לאחר למעלה משנה של קיפאון.

גייטס חזר על עמדתו, לפיה פעולה צבאית נגד אירן תגרום לבלימת תכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלמית בשנתיים או שלוש בלבד. הוא הוסיף, כי הסנקציות "היכו קשה יותר ממה שהם (ההנהגה האירנית) העריכו" ורמז כי יוקרתו של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד בעיני המנהיג הרוחני העליון האייתולה עלי חמינאי נמצאת בירידה.

"יש בידנו הוכחות לכך שחמינאי תוהה כעת האם הנשיא אחמדינג'ד משקר לו באשר להשפעת הסנקציות על הכלכלה והאם הוא מקבל ממנו דיווח מהימן בנוגע למצבה האמיתי של הכלכלה האירנית".

שר ההגנה האמריקאי הביע לא פעם את דאגתו מפעולה צבאית באירן, בין אם תיעשה על ידי ישראל ובין עם תיעשה על ידי ארצו ואף התעמת בעבר בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אף שאמר כי הוא מכיר בכך שאירן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, פעולה צבאית תביא לדבריו ללכידות "אומה מפורקת" שתגביר את מחויבותה של טהרן להשגת יכולת גרעינית צבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully