וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "הסיוע האמריקאי חשוב מוויכוח בליכוד"

יממה לאחר שרה"מ הביע נכונות לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות בתמורה לחבילת הטבות אמריקאית יוצא שר הביטחון להגנתו. "העסקה תשפר את מצבה של ישראל לדור קדימה"

שר הביטחון אהוד ברק גונן הבוקר (שני) על עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר חידוש הקפאת הבנייה בהתנחלויות בתמורה לחבילת ההטבות האמריקאית. בראיון בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל אמר שר הביטחון כי ההטבות "חשובות הרבה יותר מהחיכוך בין ביבי ויריב לוין, העסקה משנה את מצבה של ישראל לשנות דור קדימה". ברק הסביר כי האמריקאים הבטיחו לממן את עסקת 20 מטוסי האף-35 שיועברו לישראל שלא מתוך כספי הסיוע השנתיים.

ההצעה האמריקאית לחידוש המשא ומתן מונה חמישה סעיפים: הראשון הוא שממשלת ישראל תכריז על השעייה נוספת של הבנייה החדשה ביהודה ושומרון למשך שלושה חודשים, על כל בנייה שהחלה מתום צו ההקפאה הקודם ב-26 בספטמבר 2010. האמריקאים הסכימו כי הקפאת הבנייה לא תחול על מזרח ירושלים. כמו כן, הם הבטיחו שהם לא יבקשו הארכה נוספת של ההקפאה.

לא להתייחס לעסקה כ"צ'ופר"

לדברי שר הביטחון, הבית הלבן הביע נכונות לקחת בחשבון את מכלול בעיות הביטחון הניצבות בפני ישראל, "מאירן ועד סוריה והחיזבאללה", תוך רמיזה על יכולותיו של המטוס החדיש. הוא הוסיף כי ההתייחסות בישראל לעסקת המטוסים כ"צ'ופר" אמריקאי הוא "מביך", שכן לדבריו מדובר בחלק מניסיון להגיע להבנה עם האמריקאים. "זה או שאנחנו נגיע להבנה עם האמריקאים או שהערבים יגיעו קודם ואז אנחנו נצטרך לאכול את הצפרדעים".

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בירך אמש על היוזמה הישראלית להאריך את הקפאת הבנייה בשטחים בשלושה חודשים נוספים, למרות שטרם התקבלה החלטה ישראלית בנושא. "אני חושב שזה מבטיח", אמר אובמה, שנחת בארה"ב לאחר ביקור מדיני באסיה. לדבריו, "זה מאותת שראש הממשלה בנימין נתניהו רציני בכוונותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully