וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון שותקה: המונים הפגינו נגד הגזירות הכלכליות

מדינה משותקת: שביתה כללית הוכרזה בפעם השביעית השנה, ומאות אלפים לא יצאו לעבוד. תחת זאת, הם יצאו לרחובות להפגין נגד הגזרות הכלכליות, התעמתו עם המשטרה ואף פצעו חבר פרלמנט

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: עידן גוראל. קריינות: אביב אברמוביץ')

מחאה עממית בשיאה: יוון כולה שותקה היום (רביעי), על ידי שביתת מחאה כללית שלוותה בשורה של הפגנות ענק ברחבי המדינה נגד הגזרות הכלכליות החדשות הצפויות להתקבל בפרלמנט. בין היתר, תקפו מפגינים חבר פרלמנט באתונה, רגמו אותו באבנים ופצעו אותו בפניו.

עיקר הסערה התחוללה בבירה אתונה, שם ערכו אלפי עובדים חברי המפלגה הקומוניסטית צעדת מחאה נגד מדיניות הצנע. הצעדה יצאה עד מהרה משליטה, וכמה מהמפגינים ניסו להצית חנויות במרכז מסחרי בעיר, ויידו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות המשטרה.

הפגנות ביוון נגד הגזרות הכלכליות של הממשלה. רויטרס
מפגינים באתונה, היום/רויטרס

בניגוד לקיצוצים הקודמים, שפגעו בעיקר בעובדי המגזר הציבורי, הגזירות החדשות צפויות לפגוע גם במגזר הפרטי, ולכן מאחדות סביבן את כלל הציבור היווני.

האירוע הבולט של היום נרשם בצהריים באתונה, אז הותקף חבר הפרלמנט קוסטיס חדג'ידקיס, שר התחבורה לשעבר, על ידי המון זועם שרגם אותו באבנים ופצע אותו בפניו. "כולכם גנבים", זעקו לעברו המפגינים המשולהבים.

השביתה היום - השביעית במדינה מאז תחילת השנה - גרמה לשיבושים בשדות התעופה ובנמלים, בבתי החולים, בבתי המשפט ועוד. המפגינים מבטיחים להמשיך במאבק, ומאמינים שיצליחו לבטל את רוע הגזירה. אנחנו צריכים לשמור שהחוק הזה לא יתקבל", אמר מפגין אחד המפגינים באתונה, "כי הוא יהרוס את העתיד של הילדים שלנו".

הפגנות ביוון נגד הגזרות הכלכליות של הממשלה. רויטרס
כוחות משטרה נערכים מול המפגינים באתונה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully