וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מגנים ההתבטאות הפלסטינית אודות הכותל

דובר מחלקת המדינה האמריקאית גינה את ”המחקר” הפלסטיני שבוצע על ידי סגן שר ההסברה, ששלל קשר בין הכותל לעם היהודי. ”הערות שגויות מבחינה עובדתית ופרובוקטיביות”

דובר מחלקת המדינה האמריקאית, פיליפ קראולי, הגיב הערב (שלישי) לטענת סגן שר ההסברה הפלסטיני, על פיה הכותל המערבי אינו חלק מבית המקדש, ולכן אין לו משמעות דתית בשביל היהודים. קראולי גינה את ההתבטאות והבהיר כי "העברנו את דאגותינו בנושא לפלסטינים באופן ישיר. חשבנו שזה ראוי להבהיר שהערות משלהבות מסוג זה אינן רצויות, ובמיוחד בתקופות רגישות כמו זו שאנחנו נמצאים בה".

"מדובר בהערות שגויות מבחינה עובדתית ופרובוקטיביות", הוסיף קראולי, אשר התייחס לסוגייה מבלי שנשאל עליה כלל. בשבוע שעבר התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לטענה הפלסטינית ואמר כי "הכחשת הקשר בין העם היהודי לכותל המערבי על ידי משרד ההסברה של הרשות הפלסטינית הוא מעשה מופרך ושערורייתי".

"הכותל המערבי הוא המקום המקודש ביותר לעם היהודי במשך 2,000 שנה, מאז שחרב בית המקדש", הבהיר נתניהו. זהו אינו המקרה היחיד בו הפלסטינים מנסים לעוות עובדות היסטוריות על מנת להכחיש את הקשר ההיסטורי העמוק בין העם היהודי למולדתו". לדברי נתניהו, "כאשר הרשות הפלסטינית מכחישה את הקשר בין העם היהודי לכותל המערבי, היא מציבה סימן שאלה רציני ביותר לגבי כוונותיה להגיע להסכם שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully