וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת סל התרופות החליטה לא להתכנס

22.5.2006 / 0:01

חברי הוועדה דחו את בקשתו של אולמרט להתכנס כדי לדון בבעית חולי סרטן המעי הגס, אלא אם תקבל הממשלה את כל המלצותיה

ועדת סל התרופות לא תתכנס כדי לדון בבעיית חולי סרטן המעי הגס, אלא אם תאשר הממשלה את כל המלצותיה עד כה ותעניק לה תקציב נוסף, כך החליטו פה אחד כל חברי הוועדה. בגלי צה"ל דווח, כי לאחר שראש הממשלה, אהוד אולמרט, ביקש מהוועדה להתכנס, ערך יו"ר הוועדה, פרופ' מרדכי שני, סבב התייעצויות טלפוני, וחבריה החליטו כי לא יתכנסו. חולים ב[[סרטן המעי הגס]] שובתים רעב מזה שמונה ימים מול הכנסת, בדרישה להכללת התרופות להן הם זקוקים בסל התרופות.

ביום שבת קרא השר יעקב אדרי, שהיה שר הבריאות, לפטר את חברי ועדת סל התרופות ולהקים ועדה חדשה, בה יישבו אנשי מקצוע בלתי תלויים ושופטים. לטענתו, חלק מחברי הוועדה פועלים ממניעים אישיים ומייצגים חברות תרופות, בעלי אינטרסים וקופות חולים. "תרופה מסויימת עלולה לקבל עדיפות רק בשל יחסי הציבור של היצרנית שלה" אמר אדרי ב"שבת תרבות" בבאר שבע. ח"כ רן כהן (מרצ) הביע תמיכה באדרי, והגדיר את הנעשה לחולים "פשע לאומי" ו"כתם על המדינה".

ביום שישי הודיעו שר הבריאות, יעקב בן יזרי, והשר לענייני גימלאים, רפי איתן, כי השיגו תרומה של 3 מליון שקלים למימון תרופות הנדרשות לחולי סרטן המעי הגס. המימון לתרופות "[[אווסטין]]" ו"ארביטוקס" יגיע מקרן עופר של סמי עופר. לדברי השרים, הכסף אמור להספיק למימון תרופות למשך חודש ימים.

הצעת סמי עופר למימון התרופות עוררה ביקורת חריפה. גורם במשרד הבריאות אמר, כי תרומתו של עופר תהיה "עזרה ראשונה" עד להיערכות המערכת למציאת פתרון קבוע בכל הקשור להתוויית התרופות לחולי סרטן המעי הגס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully