וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה באירועי "בתים מבפנים": "פחים מבפנים"

22.5.2014 / 8:20

אירועי בתים מבפנים מאפשרים השנה לחטט בפחי הזבל של התל אביבים. אפרת בראשי, עורכת וואלה! בית ועיצוב על דירה במגדל ועד סיור בניחוח אלטרנטיבי. מתוך המהדורה

מערכת וואלה!

אירועי "בתים מבפנים" יערכו זו השנה השמינית בתל אביב. במהלכם יחשפו 136 פרויקטים שמייצגים את הסביבה הבנויה והפתוחה של העיר. ביניהם, יפתחו בתים פרטיים מסוגים שונים לרבות לופטים, דירות יוקרה במגדלים ואף דירות קטנטנות. מדובר בהזדמנות טובה לבקר בדירות מפונפנות ואולי אף מנקרות עיניים שלרובנו יוצא רק להציץ דרך החלונות ברחוב.

דירה בעיצוב אורלי פלדמן שתפתח בפרויקט בתים מבפנים תל אביב 2014. גדעון לוין,
אחד ממאפייני המגורים בתל אביב - דירות גבוהות במגדלים - דירה בעיצוב האדריכלית אורלי פלדמן ברחוב פרישמן/גדעון לוין
דירה בעיצוב אורלי פלדמן שתפתח בפרויקט בתים מבפנים תל אביב 2014. גדעון לוין,
הנוף הופך לחלק אינטגרלי מהעיצוב - דירה בתכנון האדריכלית אורלי פלדמן/גדעון לוין

אחת מהן לדוגמה שוכנת בצומת הרחובות פרישמן דיזנגוף, במגדל שתוכנן על ידי האדריכל המוערך אלכס מייטליס. הדירה שנמצאת בקומה ה-18 תוכננה עבור רווק תל אביבי על ידי האדריכלית אורלי פלדמן. קירות הוויטרינה השקופות שחושפות את הנוף מכל פינה הופכות את החוץ לחלק אינטגרלי מהפנים. לעומתה, אפשר יהיה להיכנס לדירת קרקע קטנה בת 45 מ"ר שתוכננה על ידי סטודיו GolanAlon, השוכנת ברחוב יהודה הלוי 89. הצבעים הבהירים, החלוקה של החללים וכמות תאורת האור הטבעית שחודרת פנימה מעניקות לדירה מראה מרווח יותר מכפי שהיא במציאות. ומכאן, מלבד היצר המציצני, אפשר לצאת עם ערך מוסף של השראות ורעיונות לעיצוב הבית הפרטי שלכם.

בתים מבפנים 2013 : כל הדירות השוות
בתים מבפנים 2012: סיור מיוחד

דירה ביהודה הלוי בתכנון סטודיו GolanAlon , שתחשף בפרויקט בתים מבפנים 2014. גלית דויטש,
דירת קרקע ביהודה הלוי - היא רק נראית קטנה - בעיצוב סטודיו GolanAlon/גלית דויטש
דירה ביהודה הלוי בתכנון סטודיו GolanAlon , שתחשף בפרויקט בתים מבפנים 2014. גלית דויטש,
תאורה טבעית ויציאה לחצר האחורית מעניקות לדירה הקטנה מרחב - בעיצוב סטודיו GolanAlon/גלית דויטש

החלק השני של אירועי בתים מבפנים כולל גם סיורים מודרכים ברחבי העיר. במהלכם, הציבור יגלה מבנים בעלי ערך ארכיטקטוני. כמו כן מתוכננות פעילויות חינוכיות וסדנאות יצירה. ההילייט של הסיורים השנה הוא ללא ספק סיור "פחים מבפנים". מדובר בסיור שיתחקה אחר הפסולת של התושבים בפרק הרחובות לוינסקי ועד רוטשילד. המדריכה סיוון רובין, מהמרכז לחינוך סביבתי בחירייה תוביל את הסיור ותחטט עם האנשים בפחי האשפה. הרעיון של הסיור האמור הוא להציג את תעודת הזהות שלנו. מסתבר שהכל מתחיל דווקא במקום שהכל מסתיים. הזבל מסגיר את מה שאנחנו אוהבים לאכול ובכלל את מצבנו הכלכלי. יחד עם רובין המטיילים יפתחו את האשפה ויבדקו את הקשר בין הזבל להתנהגות התושבים. מאותו הזבל יעלו נושאי הבריאות, הכלכלה והצרכנות. החיטוט מהווה מעין ארכאולוגיה ומסתבר שכמו שהבית שלנו מעיד על הזהות והסגנון שלנו כך גם הזבל.

אירועי בתים מבפנים יערכו בין התאריכים 22-24 במאי ברחבי העיר והם נעשו בשיתוף עריית תל אביב. פרטים נוספים והרשמה לסיורים באתר.

אילוסטרציה. ShutterStock
לחטט בפחים ולהבין מהם על המצב החברתי, הכלכלי והצרכני שלנו/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully